HIERBIJ HET ANTWOORD VAN AXA N.A.V. MIJN SCHRIJVEN
Meneer Van der Perk,
Het beste advies dat wij u kunnen geven om de kans zo klein mogelijk te houden dat uw fiets gestolen wordt is dat u 2 separate sloten gebruikt. Dus bijvoorbeeld onze AXA defender icm een cherto 95 ketting.
Het is echter niet bij ons bekend dat er voor onze AXA Defender sloten lopers in omloop zijn.
Ook is het niet bekend bij ons dat diverse instanties waarschuwen voor het feit dat er voor AXA Defender sloten lopers in omloop zijn.
Wij zijn wel op de hoogte van het feit dat diverse criminele groepen actief op zoek zijn naar met name e-bikes. En dat zij met diverse breek gereedschappen deze fietsen proberen te stelen.
Dat is ook een reden geweest voor ons bovenstaande advies. Daarnaast zijn wij dagelijks bezig om onze producten te wapenen tegen die nieuwste braak methoden.
We hopen dat u met het bovenstaande advies een veilig gevoel houdt bij onze producten en mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat graag.
Nog een fijne dag gewenst.
Met vriendelijke groet, Best regards, Mit freundlichen Grüssen,
Customer Service Bike Security
Tel. +31 (0)318 536 220
Mevrouw, mijnheer,
Regelmatig bereiken mij berichten dat uw AXA Defender ringslot gemakkelijk te openen zou zijn met een "blanco sleutel" Op het forum van de Wereldfietser, een vereniging van fietsers die over het algemeen kostbare fietsen hebben, stonden recent twee berichten over gestolen fietsen met een Defender slot.
Kennelijk zijn deze sloten toch heel wat minder betrouwbaar dan u doet voorkomen, merkwaardig omdat een aantal verzekeringsmaatschappijen zelfs verplichten om een dergelijk slot op je fiets te monteren.
Aangezien ik mij nu ook wel zorgen begin te maken over diefstal van mijn fiets met AXA Defender slot zou ik graag van u vernemen of u bekend bent met dit fenomeen en wat u daaraan gaat doen.
Zie ook forum Wereldfietser
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 23&t=28369
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 69#p269969
Met vriendelijke groet,
Ronald van der Perk