Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gezocht: Bob Yak 28 inch (zgan) - Forum Wereldfietser

Gezocht: Bob Yak 28 inch (zgan)

Hallo,

Ik ben op zoek naar een zo goed als nieuwe 28 inch Bob Yak met tas. Ik woon in Enschede en kan de Bob afhalen binnen een straal van 150 km.

Kan iemand mij overigens vertellen of de Bob Yak nog noemenswaardige aanpassingen/verbeteringen heeft ondergaan de laatste jaren (lichter geworden of misschien robuuster)? Of is de Bob van nu hetzelfde ding als 6 jaar geleden?
De eerste bob yak kwam zo'n 20 jaar gelee op de markt. Sindsdien is er, voor zover ik het overzie, qua model lichtelijk het eea gewijzigd. Vooral de verbinding van de kar aan de speciale achteras is sterk verbeterd (van borgpin naar haakachtig model). Verder is de lagering in het achterwiel veranderd van losse kogels naar vast lager (geen verbetering vind ik). Ook zijn er twee extra tussenstangetjes toegevoegd in het chassisgedeelte voor de bagage (wat mij betreft was daar geen noodzaak voor).

Al deze genoemde "upgrades" zijn volgens mij een jaar of 10 gelee doorgevoerd(?)
Bedankt voor je reactie sonti. Fijn om te weten dat het verschil tussen een moderne en een iets oudere Bob qua doorontwikkeling minimaal is. En ouder dan 10 jaar leek me toch al een wat mindere koop :) ...