Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bellen vanuit buitenland: Welke provider? - Forum Wereldfietser

Bellen vanuit buitenland: Welke provider?

Hallo mensen,

Over een paar weken ga ik fietsen van Maastricht, Luxemburg, M. Duitsland, naar Praag, en dan weer terug richting Maastricht (over een iets Noorderlijkere route). [*]

Maar om kontakt te houden met thuisfront, ga ik mezelf een nieuwe GSM aanschaffen. Het oude koelkast-model heeft de geest gegeven :cry:. En nou vraag ik me dus af, welke provider zouden jullie tippen? Welke provider heeft interessante abonnementen voor bellen vanuit buitenland? Aanvankelijk leek Orange me aantrekkelijk, omdat ik resterende belminuten naar de volgende maand kan meenemen. Maar qua dekking blijken ze weer minder te presteren.
Alhoewel ik bellen met prepaid-kaarten nog niet helemaal uitsluit. Aangezien ik geen frequent GSM-gebruiker ben.
Of is bellen met telefoonkaarten misschien ook een interessante optie? Alhoewel ik dan natuurlijk wel weer afhankelijk ben van telefooncellen.

Afijn, hoe bellen jullie vanuit het buitenland? Met een telefoonkaart, of met een GSM? En met welke provider?

[*] Voor volgende fietsvakanties kies ik waarschijnlijk voor de Pyreneeën, Italië, IJsland, of Scandinavië.

Hoi,

zelf SMS ik elke dag naar het thuisfront op deze op de hoogte te stellen van mijn verblijfplaats. SMS is aanzienlijker goedkoper dan bellen. Voor langere tijd in een en het zelfde buitenland koop ik daar een prepaid kaart. Gebelt worden is dan wel wat duurder voor het thuisfront, voor jezelf veel goedkoper.

Veel plezier
Wim

Ik heb een prepaid telefoon en ik gebruik 'm alleen voor sms.
Mijn omgeving weet dat ik niet gebeld wil worden tijdens mijn vakantie.
om toch af en toe te bellen heb ik dit jaar een tel.kaart gekocht van CHF 10, = E 6,50 en heb hiervoor 5x een leuk gesprek kunnen voeren.Viel dus erg mee.Het voordeel hiervan is dat je tijdens het bellen vanuit de cel het beltegoed ziet en hoe lang je nog hebt. Met een mobieltje loopt dit toch gauw op.
Zelf heb ik HI en bevalt me goed.
Groetjes, Marjan.

Hi,

mischien wel een handige oplossing, Simyo. das een sub-provider van KPN, das dus bellen met kpn netwerk prepaid tegen een laag tarief. Alleen gaat alles via het internet, dus ook opwaarderen enzo. Ook moet je zelf voor je toestel zorgen. Zelf zou ik dan voor een nokia 1100 gaan, basic, doet alles voor weinig.

Simyo kan ook je oude nummer overnemen naar je nieuwe prepaid sim.

kijk maar eens op https://www.simyo.nl/selfcare/servlet/Start daar staat alle info

Maar je oude sim doet het nog? Een los toestel hoeft niet heel duur te zijn...

(en nee bel zelf met een heel andere carrier, vanwege GPRS/ 3G dekking en buitenland...)

SucceS.

Bas

- kan niet zonder mobiel E-mail, foto blogging, I-net en andere services via de Smartphone.. -

ps. hier is de tarief lisjt voor het buitenland te vinden https://www.simyo.nl/selfcare/downloads ... enland.pdf

Wij kopen ook altijd telefoonkaarten. In Frankrijk en Spanje staan er in elk dorp telefooncellen en m.n. in Spanje kost bellen vanuit een telefooncel 2 keer niks. Het is soms wel even zoeken naar een tabac om telefoonkaarten te kopen want die zijn er niet overal. Onze GSM gebruiken we alleen voor SMS berichtjes en voor noodgevallen om in ieder geval altijd bereikbaar te zijn.

Ronald.

Hoi, als je voor prepaid gaat dan zou ik vodafone aanraden. Deze heeft vodafone paspoort waar je je gratis voor kan aanmelden. Dan bel je voor 1 euro standaard en per minuut 30 cent of iets minder. Zo kan je met 20 euro wel 3 of 4 keer bellen. Volgens mij hebben andere providers inmiddels ook al van zulke acties.

Als ik lang wil bellen met mijn ouders bv dan bel ik meestal collect cal van kpn. Dit is alleen wel aan de dure kant.

Iedereen bedankt tot zover.

Ik ga in ieder geval eens langs de hifi/witgoed-winkel (wiens naam begint met een M). Het schijnt dat daar telefoons liggen vanaf al €30,-

Ik bel en sms PP via Tele-2 dit heeft geen invloed op je beltegoed het bedrag wordt later op je rekening vermeld.

In Italië zijn op campings ook speciale telefoonkaarten die alléén in telefooncellen op campings te gebruiken zijn.

Bellen doe je toch alléén als het écht nodig is en dat is voor iedereen anders!

Wil.

Er zijn tegenwoordig ook internationale simkaarten waarmee je gewoon voor een vast bedrag kan bellen vanuit het buitenland tegen hele nette prijzen let wel op of het betreffende land al is aangesloten via deze regeling.

Groet, Haike

OK.

Nog een vraag: Hoe zit het trouwens met telefooncel-kaarten in Duitsland en Tsjechië?