Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Von Suisse nach Schweiz! Seen route 9? - Forum Wereldfietser

Von Suisse nach Schweiz! Seen route 9?

Gegroet!

Na vele jaren erover nagedacht te hebben en vervolgens toch weer een andere invulling aan mijn vakantie te geven ga ik nu voor het eerst op de fiets weg!

Het plan is met Benjaminse in "die schweiz" terecht te komen en Reitsma zal mij vanaf Bregenz richting noorden begeleiden om uiteindelijk mijn geliefde Veluwe weer te bereiken.

Hoe ik Zwitserland ga doorkruisen van Lausanne naar Bregenz weet ik nog niet! Mijn voorkeur gaat uit naar de nr9 van Veloland Schweiz...de Seen Route. Op dit Forum heb ik al aardig wat info over pedaleren in die schweiz gefunden, maar ik houd me graag aanbevolen voor info over ervaringen met deze specifike route en het overwinnen van de hoogteverschillen op dit specifieke traject (met het godgegevene of met het door de mens gecreeerde...spieren vs. "tandradbahn" und so weiter).

Hoop dat u mij gedienstig kunt zijn ;-)

Gilbert

Hoi Gilbert,
Ken je deze web-site ? http://www.veloland.ch/02_radwanderrout ... adern.html

Ik heb zelf geen ervaring met de route 9 , ik ben 2 weken geleden begonnen met de route 1 en daarna in lausanne de route 5 opgepakt, echt super !
Voor alle route's geldt : zeer goede bewegwijzering, ik had het boekje nr 1 gekocht, leuk als souvenir maar zonder boekje was het zeker te doen geweest, het voordeel dat per trajekt de hoogtemeters worden aangegeven.
verder heb ik gehele overzichtskaart van Zwitserland met alle routes erop.
Als je wilt mag je hem lenen.

hartelijke groet, Marjan.

marjan schreef:Hoi Gilbert,
Ken je deze web-site ? http://www.veloland.ch/02_radwanderrout ... adern.html

Ik heb zelf geen ervaring met de route 9 , ik ben 2 weken geleden begonnen met de route 1 en daarna in lausanne de route 5 opgepakt, echt super !
Voor alle route's geldt : zeer goede bewegwijzering, ik had het boekje nr 1 gekocht, leuk als souvenir maar zonder boekje was het zeker te doen geweest, het voordeel dat per trajekt de hoogtemeters worden aangegeven.
verder heb ik gehele overzichtskaart van Zwitserland met alle routes erop.
Als je wilt mag je hem lenen.

hartelijke groet, Marjan.
Hai Marjan,

bedankt voor de info en jouw aanbod! Ik ben echter reeds bekend met de genoemde site en heb onlangs de overzichtskaart voor een prikkie op de kop weten te tikken.
De genoemde site en kaart zijn eigenlijk ook de redenen voor deze thread. Ik had geen idee dat Zwitserland zo'n enorm fietsland is en nu heb ik zowaar verschillende hele aantrekkelijke alternatieven om het land te doorkruisen. Ik ben bijzonder benieuwd naar ervaringen mbt route 9, omdat ik het idee heb dat deze route veel alpenpanorama te bieden heeft zonder dat ik het zwart voor ogen hoef te zien door het beklimmen van datzelfde panorama.

Ik heb van een ander bericht van jouw al begrepen dat je trip zeer goed is bevallen...ik krijg van dat soort berichten nog meer zin dan ik nu al heb :D .

gegroet, Gilbert

Hoi Gilbert,

Ik hoop dat je nog wat reakties krijgt mbt ervaring met de route 9.
As je duits redelijk is , staan op bovengenoemde site onder kopje reiseberichte in het duits persoonlijke ervaringen.
ja, zwitserland is een prachtig fietsland en de bevolking is in 1 woord zéér gastvrij.
Ikheb zelfs bij zwitsers in een chalet geslapen nadat de betreffende man een stukje van zijn werk uit met mij opfietste en mij een slaapplaats bij hen aanbood, zo leuk !

ik wens je een superfijne vakantie!

Hartelijke groet, Marjan

Ha...dat had ik nog niet gezien!!!! Precies wat ik zocht...verschillende verslagen in verschillende talen:duits, engels, frans én italiaans..alhoewel ik in de laatste taal toch moet afhaken.

En Marjan..wederom bedankt!

Gegroet, Gilbert