Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Langdurige Ketting/cassette/kettingblad test - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Langdurige Ketting/cassette/kettingblad test

157 berichten
Duell Solo schreef:Hallo Ronald... Een vraag betreft de kmc quick- link hoeveel keer heb je die hergebruikt en hoeveel kilometer heb je er mee gereden?


Groet Micha
He Micha
Ik vermoed zo 15 keer. Dat is al meer dan ze voorschrijven.
De pennetjes(EDIT) zijn vermoed ik niet van gehard staal.
Groetjes Ronald
Wat zijn "pen netjes"?
sjefke schreef:Wat zijn "pen netjes"?
Ik bedoelde de pennetjes van de Quick-link, komt door die vervelende automatische tekst invulling op mijn samsung :oops:

Het is aangepast.
Persoonlijk lees ik materiaal van Ronald. Ik vind leuk te lezen de uitslag van de week. Hij fiets ongeveer even veel km. woon-werkverkeer zoals ik 200.300km/week 10,000km/jaar. Wij hebben soortgelijk problemen met regen koud sneeuw en pekel.
Over het forum – “Ik denk “”dat forum is voor iedereen, en iedereen hebben zijn eigen ding. Diversiteit is de kracht van een forum.
Bijv. Ik lees niets forum materiaal over
- Verkeer wet – ik heb nooit gedroomd een politieagent worden.
- Agressie en allende op fietspaden – ik ben niet mooi weer zondag fietser of “weekend warrior” die denk dat een tour de France winner is.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 10&t=19890
- Pinion of Rolhof – Persoonlijk behoor ik niet van de groep van tractoristen.
- Ik lees niet de reclame/test materiaal van Santos of Idworks. In “top gear” stijl. Ik weet het well dat de “a la top gear” group mensen is enorm groot.
o Paar keer door de water rijden – OOOo eeeeee super ongeloflijk goed. Ik wil hem hebben !!!! Eeen mooi verhaal Ik zou mij vrouw overtuigen:-)
http://www.sintchristophorus.nl/test-id ... -tirohler/
o Eén mooi marketing verhaal. Maar wat wil jij zegen aan een technicus
http://www.sintchristophorus.nl/waarom- ... n-shimano/


Kortom de forumleden hebben vershilende intersen. Diversiteit is onze kracht. Ik denk dat wij moeten respecteren van anderen.
Ik wil alle forumleden danken voor de inzet. Het is een fantastische forum en ik lees geintereseerde materiaal met plezier.
RonaldvdBoon schreef:
Duell Solo schreef:Hallo Ronald... Een vraag betreft de kmc quick- link hoeveel keer heb je die hergebruikt en hoeveel kilometer heb je er mee gereden? Groet Micha
Ik vermoed zo 15 keer. Dat is al meer dan ze voorschrijven.
Ik lees iets van 3 keer voor de link en één keer voor de pin. bron. Het aantal keren dat je daar spijt van krijg blijft meestal beperkt tot één keer.
miro schreef:Persoonlijk lees ik materiaal van Ronald. Ik vind leuk te lezen de uitslag van de week. Hij fiets ongeveer even veel km. woon-werkverkeer zoals ik 200.300km/week 10,000km/jaar. Wij hebben soortgelijk problemen met regen koud sneeuw en pekel.
Over het forum – “Ik denk “”dat forum is voor iedereen, en iedereen hebben zijn eigen ding. Diversiteit is de kracht van een forum.
Bijv. Ik lees niets forum materiaal over
- Verkeer wet – ik heb nooit gedroomd een politieagent worden.
- Agressie en allende op fietspaden – ik ben niet mooi weer zondag fietser of “weekend warrior” die denk dat een tour de France winner is.
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 10&t=19890
- Pinion of Rolhof – Persoonlijk behoor ik niet van de groep van tractoristen.
- Ik lees niet de reclame/test materiaal van Santos of Idworks. In “top gear” stijl. Ik weet het well dat de “a la top gear” group mensen is enorm groot.
o Paar keer door de water rijden – OOOo eeeeee super ongeloflijk goed. Ik wil hem hebben !!!! Eeen mooi verhaal Ik zou mij vrouw overtuigen:-)
http://www.sintchristophorus.nl/test-id ... -tirohler/
o Eén mooi marketing verhaal. Maar wat wil jij zegen aan een technicus
http://www.sintchristophorus.nl/waarom- ... n-shimano/


Kortom de forumleden hebben vershilende intersen. Diversiteit is onze kracht. Ik denk dat wij moeten respecteren van anderen.
Ik wil alle forumleden danken voor de inzet. Het is een fantastische forum en ik lees geintereseerde materiaal met plezier.
Je leest het niet, maar je weet het maar al te goed te vinden. En waarom post je het hier? Heeft toch geen bal met Ronalds test te maken?
Travelmaster schreef: Je leest het niet, maar je weet het maar al te goed te vinden.
Eens geweldige furum
Travelmaster schreef: En waarom post je het hier? Heeft toch geen bal met Ronalds test te maken?
Dat snap ik nu niet.
Heb jij ooit het verhaal van blog van Ronald gelezen?
Bijv deze
https://robobiking.wordpress.com/2016/0 ... ng-6400km/

Eerste paragraaf en tabel lees ik graag omdat ik fiets op hetzelfde tijdstip en soortgelijk route, ook langs de duinen alleen 80km oostelijk,

Over de test lees ik niet. Over de reclame van Pedro spullen ook niet.
Laten we het erop houden dat ik je -waarschijnlijk- nog steeds niet goed begrijp. Wat je schrijft en wat je bedoelt lijkt niet altijd hetzelfde. Maar geen zorgen, Ronald en ik fietsen geregeld samen op naar werk - en praten dan vaak bij over de test :wink: .
Hallo Allemaal.
Hier weer eeen update van de test. Dus voor degene die het interessant vinden om te lezen >
Hier de Commuter test:
https://robobiking.wordpress.com/2016/0 ... ng-7650km/
en Hier de MTB test:
https://robobiking.wordpress.com/2016/0 ... ing-300km/

Doei
RonaldvdBoon schreef: Hier de Commuter test:
https://robobiking.wordpress.com/2016/0 ... ng-7650km/
Gebruik jij de wet lube bij droge weer?
Pedro verhaal met een zin – Ze gebruiken detergent in hun olie.


Eén goede voorbeeld van sterk detergent fortified comersial oil is motorolie. Je motor blijf schoon, of ooit proberen na kettingonderhoud je vieze handschoenen met motorolie invetten.
miro schreef:
RonaldvdBoon schreef: Hier de Commuter test:
https://robobiking.wordpress.com/2016/0 ... ng-7650km/
Gebruik jij de wet lube bij droge weer?
Pedro verhaal met een zin – Ze gebruiken detergent in hun olie.


Eén goede voorbeeld van sterk detergent fortified comersial oil is motorolie. Je motor blijf schoon, of ooit proberen na kettingonderhoud je vieze handschoenen met motorolie invetten.
Dat klopt, ik gebruik altijd Syn(wet) lube onder alle omstandigheden.
Ik heb ook de "Dry" versie staan maar ik vind deze onder elke omstandigheden het best. En ik hoef me geen zorgen te maken als ik een keer door de regen rij.
RonaldvdBoon schreef: Dat klopt, ik gebruik altijd Syn(wet) lube onder alle omstandigheden.
Persoonlijk afgelopen 2 manden rij ik volledig op dry lube. Dry is een goede keuze voor duinen gebied. Maar ja dit is mij mening.
Ik ben eens met Sheldown Brown. Hij zij dat de ketting onderhoud is een religieus onderwerp.

“Chain maintenance is one of the most controversial aspects of bicycle mechanics. Chain durability is affected by riding style, gear choice, whether the bicycle is ridden in rain or snow, type of soil in the local terrain, type of lubricant, lubrication techniques, and the sizes and condition of the bicycle's sprockets. Because there are so many variables, it has not been possible to do controlled experiments under real-world conditions. As a result, everybody's advice about chain maintenance is based on anecdotal "evidence" and experience. Experts disagree on this subject, sometimes bitterly. This is sometimes considered a "religious" matter in the bicycle community, and much vituperative invective has been uttered in this regard between different schismatic cults.”

Bron
http://www.sheldonbrown.com/chains.html
Natuurlijk zou Dry lube een beter keuze zijn, ben ik helemaal met je eens.
Als het nu nog een beetje droog blijft deze komende dagen zal ik die is gaan proberen.

Ik ben het ook eens met de conclusie die Sheldown Brown schrijft.
RonaldvdBoon schreef:Als het nu nog een beetje droog blijft deze komende dagen zal ik die is gaan proberen.
Hou je er wel rekening mee dat je de ketting volledig vetvrij moet maken, ook van binnen? Dat kan door de ketting in een petfles te doen en 3x een scheut wasbenzine erbij te doen en te schudden en af te gieten. Daarna laten drogen.
Maar wat denk je dat je zou kunnen merken als je dat smeersel 'is' probeert?
Leon schreef:
RonaldvdBoon schreef:Als het nu nog een beetje droog blijft deze komende dagen zal ik die is gaan proberen.
Hou je er wel rekening mee dat je de ketting volledig vetvrij moet maken, ook van binnen? Dat kan door de ketting in een petfles te doen en 3x een scheut wasbenzine erbij te doen en te schudden en af te gieten. Daarna laten drogen.
Maar wat denk je dat je zou kunnen merken als je dat smeersel 'is' probeert?
Bedankt voor de tip.
Ik wil is kijken hoelang deze Dry Lube de ketting gesmeerd houdt.
De titel van dit topic klopt in ieder geval.
Voor degene die het interessant vinden hier weer een nieuwe Blog over het onderwerp:

https://robobiking.wordpress.com/2016/1 ... ng-8350km/

Bye
Ik vind het interessant, bedankt.
bdr schreef:Ik vind het interessant, bedankt.
Bedankt