Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Led-lampje ipv gloeilampje op antieke fiets - Forum Wereldfietser

Led-lampje ipv gloeilampje op antieke fiets

Ik heb een antieke Gazelle die ik nog regelmatig gebruik als stads- en werkfiets. Een heerlijke fiets maar over de verlichting met ouderwetse gloeilampjes ben ik niet te spreken omdat ze maar een zeer matig lichtopbrengst hebben. Het voor- en achterlicht zijn ook antiek en de lampjes erin hebben een schroeffitting. Verder heb ik een banddynamo voor de aanvoer van elektra.

Ik zou ze wellicht kunnen vervangen door halogeenlampjes met meer lichtopbrengst maar ik vroeg me af of er ook hoogwaardigere led-lampjes zijn die in mijn voor- en achterlicht kunnen?
De website die Wim onlangs postte in een ander topic, is dat iets?
Ik zou die banddynamo laten zitten voor de originele uitstraling maar verder nooit meer gebruiken en een retro LED koplamp op batterijen monteren, bijvoorbeeld deze. Een banddynamo is geweldig inefficient ; je kunt die energie beter inzetten om wat sneller te fietsen.
Mijn koplamp gaat nog wel enigszins qua lichtuitstraling voor de overige weggebruikers. Het zicht voor mezelf is hoogstens matig. Vooral mijn achterlicht geeft echter dramatisch slecht licht. Ik ben verder iemand die rollend erfgoed enigszins origineel en op de weg probeert te houden. In ieder geval lijkt het erop dat de tip van Aniphys toont dat er wel wat verkrijgbaar is op dit gebied. Hoe dan ook alvast allebei bedankt voor de tips.
Ik zou dit lampje op de fiets zetten.
http://hollandbikeshop.com/fietsverlich ... en-chroom/

Daarmee kun je het fietspad goed verlichten. Die gloeilampjes had ik vroeger ook op de fiets daar zie je niet veel mee.
Op mijn oude locomotief werkt de originele verlichting al lang niet meer, er is iets mis met de lagering van de dynamo. Voor het authentieke, blijft die echter zitten. Als ik bij nacht en ontij moet rijden, zet ik er goede batterijlichten van b&m op, met een klemmetje op het stuur, respectievelijk zadelpen.

Meer direct naar je vraag toe: conrad heeft een hele zooi ledlampjes met e10 draad, geen idee wat de lichtopbrengst is.