Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorvork Koga Vector gebarsten ? - Forum Wereldfietser

Voorvork Koga Vector gebarsten ?

Hallo,

Daarnet was ik een transportrek aan het installeren op mijn Koga Vector toen ik dit opmerkte bovenaan de voorvork:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=33ue ... _VNA3br0eE

Denken jullie dat de lijn bovenaan de vork een barst is?
Aan de andere zijde van de voorvork is een gelijkaardige lijn maar dan kleiner.
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=32zq ... _VOaXbr0eE
Het is me nooit eerder opgevallen...

Groeten,
Raf
Laat eens iemand op je fiets plaatsnemen, vol in de voorrem knijpen en tegelijkertijd de fiets stevig naar voren duwen. Als dat lijntje dan open gaat staan of breder wordt dan heb je een probleem. :lol:

Kan evengoed de grens zijn tussen de vorkkroon en de vorkschedes. Ik ken de constructie van die voorvorken niet en heb ook geen idee of er onder de lak is bijgeplamuurd om de overgang mooi gelijk te laten ogen. Ik vermoed dat sommige merken dat zouden durven doen. Met andere woorden het kan evengoed een relatief onschuldig barstje in de lak zijn op de grens tussen twee verschillende materialen met een mogelijk verschillende uitzettingscoëfficient.

Greetz,
Bram

(edit (06okt2016): typo verwijderd)
Heel veel koga's hebben dit lijntje op deze hoogte op de voorvork zitten.
Ik vermoed idd ook de overgang van de vorkpoten.
Als ik naar de lengte van het lijntje kijk kan ik me niet voorstellen dat het niet erg zou opvallen (bij het rijden en zeker bij het remmen) als het een echte scheur zou zijn.

Renaat
Revanho schreef:Als ik naar de lengte van het lijntje kijk kan ik me niet voorstellen dat het niet erg zou opvallen (bij het rijden en zeker bij het remmen) als het een echte scheur zou zijn.
Renaat
Het doorgronden van deze zin is minstens zo moeilijk als het even in werkelijkheid bekijken van het lijntje. :shock:
(Gewoon ff kijken en er aan trekken, remmen etc. zoals Bram zegt)
Dat zijn al enkele bemoedigende antwoorden.
Tijdens het rijden voel ik niets abnormaals. Ook bij het heen en weer duwen met ingeknepen voorrem zie ik niets bewegen aan de lijn.

Bedankt !
Het lijkt op dezelfde voorvork als op mijn Koga traveller en ik zie de lijntjes bij mijn vork niet zitten, dus of je hebt een ander model of er is iets niet in orde
Leon schreef:Het doorgronden van deze zin is minstens zo moeilijk als het even in werkelijkheid bekijken van het lijntje. :shock:
Beschouw het als een uitdaging :wink:
Het bovendeel, ik dacht dat ze dat de kroon noemde, is gegoten en de poten, de buizen van aluminium, zijn aan de kroon gelijmd. Op den duur tekend dit zich dat af in de lak. Dat verschijnsel zag je ook wel als ze delen van carbon aan aluminium lijmen.
Onveilig zal het niet zijn, maar het hoort natuurlijk niet. Even terug naar de dealer.
Volgens mij is precies deze vraag al eens eerder gesteld.