Ik heb de afgelopen maand weer enkele fietstochten gemaakt. Geen echte fietstochten met bagage erop, maar wat rondgetoerd. Ik heb m'n nieuwe Focus racefiets in m'n auto meegenomen via Denemarken naar Zweden, waar ik een tweede huis heb staan. In Denemarken heb ik in twee jeugdherbergen overnacht en daar m'n fiets uit de auto gehaald en het is heerlijk om op Deens grondgebied rond te trappen! Hierna nog twee foto's in Zweden. De derde foto was ik in gezelschap van een meefietsende vriend, vandaar dat ik twee fietsen even vasthoud. Wel allebei mijn eigendom. Ik heb deze Focus fiets nu in Zweden achtergelaten (het onvermijdelijke NL-bordje wel mee terug naar huis), want ik had wat extra spullen in de auto naar Nederland vervoerd. Namelijk onze Nederlandse overburen hebben hun Zweedse huis verkocht en verhuizen terug naar Drenthe. Ik heb daar meegeholpen om het huis leeg te halen. Bleek dat er geen ruimte meer in hun twee auto's was om de overgebleven spullen mee te nemen, wat ik nu achterna heb gedaan. Maar over een kleine twee maanden ga ik opnieuw naar Zweden om mijn Focus weer terug te halen!
Zweden blijft een fantastisch fietsland vooral als het asfalt ophoud en de grusväg begint. Eindeloos knisperend gravel onder de wielen.
Groet Leo Jansen