Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Webprogrammeur gezocht voor fietrouteproject - Forum Wereldfietser

Webprogrammeur gezocht voor fietrouteproject

Hallo,

Tijdens onze laatste fietsvakantie in Tsjechië waren we genoodzaakt om onze route drastisch aan te passen. Hierdoor viel onze mooie voorbereiding (die veel tijd gekost had) volledig in het water. Onderweg een andere route uitwerken bleek niet zo eenvoudig te zijn (geen computer, onvoldoende informatie over de omgeving, ...).

Nu ja, frustratie kan ook een positief effect hebben. Geleidelijk aan vormde er zich een idee rond een manier om dit alles onder controle te krijgen. Kort samengevat: Ik wil een website ontwikkelen om op een eenvoudige manier gedetailleerde en realistische dagplanningen te kunnen maken. Ik denk te werken volgend het Freemium model. De basisfunctionaliteit is gratis, de gebruiker betaald voor extra's.

Het ontwerp uitwerken vormt geen probleem voor me maar omdat ik zelf geen programmeur ben zoek ik iemand die dat luik kan invullen. Door het freemium karakter zullen we er op korte termijn niet aan verdienen. Ben jij de persoon die ik zoek en wil je er volop voor gaan of ken je iemand die dit kan, laat het me dan zeker weten.

Om een idee te krijgen over de interface kijk je best even naar de website van Traxplorer "http://www.traxplorer.com/". Als je zoiets kan programmeren dan zit het alvast goed.

Alle opmerkingen en of tips zijn uiteraard welkom.
Goh wat goed een website waarmee je je totale fietsvakantie 'onder controle krijgt'! Gaat die website dan ook rekening houden met omstandigheden als:

- Je zit nog maar 15 km op je fietst in Tibet en plots tref je daar voor het eerst een redelijk sprekende Engels sprekende Tibetaan die je uitnodigt voor een kop thee en snel daarna voor een overnachting. Wat leuk ja graag wij blijven ... -

- Je zit off road op een ongeplande route Marokko. Zwaar maar prachtig! We schoten dus niet op maar genoten volop. Toen was er een brug weggeslagen en zouden we terug moeten. No way - we hebben uren gedaan om de boel door de droge rivier naar de overkant te dragen en kregen op een gegeven moment hulp van de bevolking van het kleine dorpje wat daar lag. Aan de overkant gekomen werd het donker en vroegen we of we onze tent mochten opslaan. Dat mocht. We hebben nog een heel leuke avond gehad met de mensen uit het dorpje. -

Onze ervaring met fietsvakanties is dat juist dat het onverwachte het leukste is van fietsvakanties. Ook waren de reizen zonder reisgids het leukste - wat een prachtige verassingen tref je onder weg. Dus wij plannen we hoe langer hoe minder.

Hoe ga je om met ziek zijn, wegopbrekingen enzv? Er zijn naast de leuke verassingen van het niet in control zijn toch ook altijd situaties die je niet onder controle hebt?

Maar goed ik denk dat er wel een markt voor is. Alleen reken ons maar niet tot je doelgroep. :wink: Succes met je project!
De oplossing bestaat toch al lang? Google maps en een OpenCycleMap-app op je mobiele telefoon en je hebt alle info voor een realistische, gedetailleerde dagplanning die je nodig zou kunnen hebben. Of mis ik iets?
Google wil het volgende van je op die site.
De bestanden in uw Google Drive bekijken
Weten wie u bent op Google
Zichzelf toevoegen aan Google Drive
Hier moet ik zeker aan wennen.
Renrew1968 schreef:Onderweg een andere route uitwerken bleek niet zo eenvoudig te zijn (geen computer, onvoldoende informatie over de omgeving, ...).
Het is inmiddels wel ruim tien jaar geleden maar in Tsjechië heb ik me destijds verbaasd over het feit dat er net zoveel, en goede en leuke, knooppuntenfietsroutes waren dan in Nederland en dat best goede fietskaarten met veel nodige informatie ook gemakkelijk te verkrijgen waren. Hebben ze dat dan allemaal afgeschaft?

Mijn planning device ziet er zo uit:
Afbeelding
Werkt ook in gebieden zonder bereik. Geen batterijen nodig.
Ik kijk gewoon op de kaart of er kleine weggetjes zijn die ongeveer de goede kant op gaan en dat doe ik iedere dag weer. Ik dacht serieus dat iedereen dat zo deed :roll:

Wat valt er nou voor te bereiden aan een fietsvakantie?
Altijd goed om nieuwe zaken te verkennen, wel is het van belang om de uitgangspunten helder te houden. Zoals je aangeeft was het niet beschikbaar hebben van een computer een belangrijke reden voor deze ontwikkeling. In je oplossing wil je naar een website toe werken, gelijk aan de voorbeeld url die je geeft

Wat ik mij afvraag maar daar weet jij het antwoord al op.
Op welk device moet de website kunnen draaien? En hoe ga je om met de beperking van van het geen internet hebben. Daarbij denk ik dat je wel een erg sterk concept moet hebben wil je tegen de diverse aanwezige offline aps kunnen opboxen.

En tot slot niet alles is planbaar en dat is volgens mij wel de charme van het fietsen in den vreemde.

Ik ben benieuwd en als je beta testers nodig hebt beschikbaar

Succes!!
multiwgb schreef:Google wil het volgende van je op die site.
De bestanden in uw Google Drive bekijken
Weten wie u bent op Google
Zichzelf toevoegen aan Google Drive
Hier moet ik zeker aan wennen.
Je mag ook gewoon een landkaart en de ACSI-Campinggids van 3 kilo meenemen...
[/offtopic]Het idee doet me denken aan een geniaal plan dat ik jaaaren geleden had toen ik een leuk avondje uit achter de rug had: zou het niet handig zijn om dat ergens online in een soort persoonlijk dagboek te zetten, zodat je later kunt terugzien wat je vroeger allemaal hebt gedaan? Facebook bestond toen al wel, maar was echt nog heel klein. Niet lang daarna werd FB heel groot, werd vervolgend een tijdlijn toegevoegd en nog veel meer functionaliteit en advertentiemeuk...

[/ontopic]In dit geval bestaan er al allerlei goed werkende gps devices met gratis kaarten, offline apps dan wel papieren kaarten waarmee je precies kunt doen wat je beoogt: afwijken van een vooraf geplande route. Ik zou het wiel niet opnieuw gaan uitvinden.
Leuk initiatief!

Ik zou best in zoiets geïnteresseerd zijn als er geen alternatieven voor handen waren. Nu maak ik gebruik van het web, waarvoor ik een browser en een internetverbinding nodig heb. De meeste tools werken met HTML5, waardoor je met je smartphone of een tablet aardig uit de voeten kan. Een computer in een internetcafé (bestaan die nog?) of van iemand anders is ook een oplossing.
Verder werk ik graag met Basecamp, om routes te maken en te bewerken en om ze over te zetten naar mijn Garmin. Dat lukt niet met een tablet of smartphone, tenzij die op Windows werkt. Een computer in een internetcafé dan hier ook niet, omdat Basecamp niet geïnstalleerd is. Je hebt hiervoor dus een laptop nodig of een andere Windows device.

Praktisch gezien heb je dus een (Windows) tablet of een laptop nodig. Een (Windows) smartphone kan technisch bezien weliswaar, maar dat zal een dusdanig gepriegel zijn dat je een extra rustdag moet ingelasten om je route te herberekenen.
Dat zal met jullie te ontwikkelen tool niet veel anders zijn. Ook daar heb je een laptop of tablet nodig als je niet afhankelijk wil zijn van een computer (zul je net zien als je in the middle of nowhere bent.

Tsja, en als ik dan toch een laptop (of tablet) meeneem, waarom zou ik dan kiezen om de tool die jullie ontwikkelen te gebruiken? Zeker wanneer ik ervoor moet betalen. Bedenk wel dat de doelgroep die jullie formuleren een niche is. Dat zal je verdienmodel flink onder druk zetten.

Kortom: voor welk probleem bedenk je nu een oplossing die nog niet voorhanden is?