Ik deel deze mening niet. Heel veel E-bikers en Speed Pedelecers hebben soms zeer weinig fietservaring. Ze laten zich ook van alles aansmeren. Van speciale E-bike banden. Marathon of zwaarder en Speed Pedelecers die zich laten opzadelen met een te zwakke middenmotor van circa 350 Watt.loknor schreef:Het fiets purisme waarbij de ebiker hier wordt weggezet als de onbenul die gewoon niet weet hoe een echte fiets rijdt is flauwekul. Lees de gebruikers fora en je zal je verbazen over de discussies over onderdelen, bandenspanning, vermogen etc.
Net al bij gewone fietsers heb je mensen die er weinig om geven en mensen die er alles van weten.
Ik ken vele E-bikers die knijpend in die dikke, stugge, buitenbanden de bandenspanning controleren. Er zit een turbo stand op, dus je hoeft je nergens druk om te maken. De kennis van de vele E-bikers strekt net zo ver als de kennis van de verkeersregels. Om over verkeersinzicht maar te zwijgen.
Zoals Wim schreef is er veel winst te halen in banden kleding en afstelling. En ik schat dat 80% van de E-bikers nog nooit fora heeft gelezen.
Piet.