Additionally, paste this code immediately after the opening tag: "Seks op de fiets" - Forum Wereldfietser

"Seks op de fiets"

Naar aanleiding van de column "seks op de fiets" van Marco Meijerink in het tijdschrift van de Wereldfietser is een nieuwe poll op de site geplaatst.

Heb jij al gestemd?

Wil je graag nog wat discussiëren over dit onderwerp?

Doe dat dan hier!

Leef je uit en deel je mening!

Ellen

Ach, .....
  • - Je hebt geen wereldreis nodig om je relatie op de klippen te zien gaan.
    - Als je samen besluit om op wereldreis te gaan, is dat een onderdeel van het leven dat je samen wilt leiden. Als het dan mis gaat dan heeft dat niet zozeer iets te maken met de reis, maar meer met het leven dat je samen wilt doormaken.
    - Alles kan funest zijn voor je relatie. Elkaar te veel/weinig ruimte geven, uien, dezelfde/verschillende interesses, te veel/weinig Libelles lezen, linksaf/rechtsaf.
[libelle]Dus gewoon doen wat je echt samen wil doen. Je weet toch niet of het misgaat.[/libelle]

Sjirk

Ik denk ook niet dat je een wereldreis nodig hebt, ik denk wel dat het proces sneller gaat!
In een rap tempo leer je elkaar echt kennen, dus in een jaar tijd is je relatie wellicht over terwijl het in de sleur van het dagelijks leven misschien een paar jaar langer duurt.. als je niet bij elkaar past, dan komt dat uiteindelijk toch wel uit.

Enne... ik snap de titel van het stukje niet zo? :roll:

:lol: Hier is toch even een reactie van een fietsende psycholoog nodig:
Een fietsvakantie (zeker een lange) zal effecten alleen maar versterken:
Is je relatie in principe goed: zal die nog veeeeeel beter worden.
Was de relatie toch al niet jofel: dikke kans dat je de tweede helft van je tocht alleen fietst.

Op dit moment heeft 32,2 procent in de poll gestemd op de stelling:

Met z’n tweeën per fiets de wereld over, een zinderende ervaring of het begin van het einde?
Nooit doen. Zo lang op elkanders huid zitten is vragen om problemen.


Wat zijn jullie tegen gekomen? Wat gaf problemen? Wat zijn jullie ervaringen? En hoe is het verder gegaan nadat jullie weer thuis zijn gekomen?
Kortom: zijn er ervaringsdeskundigen waarvan wij kunnen leren?

Groet,
Marco

http://www.wereldfietser.nl/index.php?o ... ults&id=21

Marco Meijerink schreef:Met z’n tweeën per fiets de wereld over, een zinderende ervaring of het begin van het einde?
Nooit doen. Zo lang op elkanders huid zitten is vragen om problemen.


Wat zijn jullie tegen gekomen? Wat gaf problemen? Wat zijn jullie ervaringen? En hoe is het verder gegaan nadat jullie weer thuis zijn gekomen?
Kortom: zijn er ervaringsdeskundigen waarvan wij kunnen leren?
Geen ervaringsdeskundige, maar ik denk dat er gedurende zo'n reis precies hetzelfde gebeurt als bij andere 'grote' veranderingen. Er moet binnen de relatie een nieuw evenwicht gezocht worden. Dat kan goed gaan, maar het kan ook gebeuren dat dat nieuwe evenwicht niet gevonden wordt. Meer tijd met elkaar doorbrengen betekent dat kleine irritaties gemakkelijker uitgroeien tot grote irritaties en uiteindelijk een breuk.

mvg
Wilco

:lol: Hey Marco,

32,2 van de mensen ziet zo'n wereldreis niet zitten..........
ze willen niet op elkaars huid zitten.
Volgens mij heb je juist een relatie omdat je juist wel op elkaars huis wil zitten.....ik raad die 32,2 % aan gewoon lekker vage kennissen van elkaar te worden

Yep merk ongeveer hetzelfde, als ik weer eens opstap ben met een clubje krijg ik vaak te horen van mijn vriendin dat we weer eens met z'n tweeen weg moeten...

Maar meestal idd wel met z'n tweeen weg en dat bevalt eigelijk steeds beter. Ook zomaar spontaan iets gaan doen enzo werkt juist super.

Dus ja, kan niet anders zeggen dan doen.

Bas

Theo B schreef::lol: Hey Marco,

32,2 van de mensen ziet zo'n wereldreis niet zitten..........
ze willen niet op elkaars huid zitten.
Volgens mij heb je juist een relatie omdat je juist wel op elkaars huis wil zitten.....ik raad die 32,2 % aan gewoon lekker vage kennissen van elkaar te worden
Ik hou wel van die spanning...kan dus wel een stukje met je meegaan...

Heb je al gekeken naar de nieuwe poll?

groet,
marco
Ga al een jaar of 10 met mijn partner op fietsvakantie.De periodes zijn max 5 weken (we werken nog)
Als ik dat in mijn omgeving vertel ,krijg ik als reactie vaak "Ik wou dat mijn vrouw dit ook wilde"
Ik beschouw mijzelf dus als een bevoorrecht persoon ,en onze relatie heeft daar zeker niet onder geleden.
Het is toch ook zo :Gedeelde vreugde is dubbele vreugde
dik5 schreef:Ga al een jaar of 10 met mijn partner op fietsvakantie.De periodes zijn max 5 weken (we werken nog)
Als ik dat in mijn omgeving vertel ,krijg ik als reactie vaak "Ik wou dat mijn vrouw dit ook wilde"
Ik beschouw mijzelf dus als een bevoorrecht persoon ,en onze relatie heeft daar zeker niet onder geleden.
Het is toch ook zo :Gedeelde vreugde is dubbele vreugde
Vlag dekt de lading niet.

Hier wordt over eventuele "al of niet blijvende schade" aan een relatie
gesproken.

Dit heeft NIETS met SEKS OP DE FIETS te maken! 8)

Ik dacht dat dit onderwerp meer met POTENTIE te maken had!

Schorpioen. :mrgreen:

lees het tijdschrift!.......

Ik heb op een saaie zondagmiddag eens wat sites van 'fietsende man-vrouw stellen"zitten bekijken en vond het soms vreselijk wat mannen over hun vrouw schreven. Ik er wat citaten uitgehaald. Hier zijn alvast wat, namen zijn weggehaald.

Het fietsen valt de eerste dagen niet mee. Dat wil zeggen, voor X. Ze heeft tevoren natuurlijk minder getraind dan ik aangeraden had, terwijl ik eerder te veel dan te weinig heb gefietst

Of deze:
We hebben al een paar uur gefietst als ik bovenaan een bult op X sta te wachten. Ik ga bijna altijd op de trappers staand naar boven, meer op conditie dan op kracht. X daarentegen gaat puur op kracht naar boven; ze blijft op het zadel zitten en duwt de pedalen met grote inspanning naar beneden. Op het kleinste verzet komt ze boven en valt van uitputting
bijna van haar fiets


Ze kunnen echt niet klimmen:


De klim naar het dorpje is voor haar te veel. Vermoeidheid en de warmte spelen een rol, waardoor zij het laatste stuk lopend haar fiets omhoog duwt




Ze zijn ook nog onhandig, maar geven dat zelf toe:

Ik verlies het routeboekje uit mijn stuurtas, waarop hij het overneemt en de rest van de reis bij zich gehouden heeft

Het is nog een wonder dat er nog mannen met hun vrouw op reis willen! Mijn relatie lijdt niet onder onze fietsreizen. We schreeuwen soms wat af maar kunnen er achteraf wel om lachen. Midden in Damascus staan bekvechten en gooi ik boos de reisgids weg. Maar als Emiel zulke stomme dingen over mij op internet zou gooien, zou ik nog veel ergere dingen het www op gooien......

Spinnetje schreef:Ik heb op een saaie zondagmiddag eens wat sites van 'fietsende man-vrouw stellen"zitten bekijken en vond het soms vreselijk wat mannen over hun vrouw schreven.

Mijn relatie lijdt niet onder onze fietsreizen. We schreeuwen soms wat af maar kunnen er achteraf wel om lachen. Midden in Damascus staan bekvechten en gooi ik boos de reisgids weg. Maar als Emiel zulke stomme dingen over mij op internet zou gooien, zou ik nog veel ergere dingen het www op gooien......


Beste Spinnetje,

Je mag je naam wel veranderen in: Tarantella. 8)

Schorpioen.

Waar slaat dat op? :evil:

Spinnetje schreef:Waar slaat dat op? :evil:
Maar als Emiel zulke stomme dingen over mij op internet zou gooien, zou ik nog veel ergere dingen het www op gooien......

Rancuneuze gevoelens, ze kunnen onder de door jou aangehaalde omstandigheden tot leven gebracht worden. 8)

Schorpioen. :mrgreen:

kan zijn dat ik er naast zit hoor, maar als ik het t goed begrijp dan schrijven die mannetjes niet zo aardig over hun vrouwtjes uit wraak??!?!!
Ikke niet snappen, schorpioen?

Groetjes Marieke

Spinnetje schreef:kan zijn dat ik er naast zit hoor, maar als ik het t goed begrijp dan schrijven die mannetjes niet zo aardig over hun vrouwtjes uit wraak??!?!!
Ikke niet snappen, schorpioen?

Groetjes Marieke
Beste Marieke,

Waarschijnlijk zijn er een aantal mannen die uit een "soort superieuriteitsgevoel" menen dit soort zaken over "hun reis- echtgenote" te moeten schrijven.

Als ze boven staan te wachten kunnen "ze bijkomen" voor de volgende aanval.

Je moet je hier niet aan storen, vrouwen hebben (ook) andere kwaliteiten! 8)

Schorpioen. :mrgreen:

Natuurlijk zit er een krachtsverschil tussen mannen en vrouwen. Toch sta ik iedere keer weer te genieten als mijn vrouw opnieuw weer fietsend! bovenkomt. Het is daarom dat we ieder jaar weer een fietsvakantie ondernemen. Het is voor mij absoluut niet vervelend om even te wachten en inderdaad heb ik misschien iets meer tijd nodig om te herstellen en vind ik het niet vervelend dat mijn vrouw iets later bovenkomt. Terug naar de eerste stelling, de seks lijdt er absoluut niet onder. Allebei kunnen we genieten van de prestatie die we die dag op ons eigen niveau hebben geleverd! En zo moet het ook zijn. Als je niet kunt velen dat je iedere keer moet wachten koop dan een caravan en een goeie stoel!
Helemaal eens met atbiker.
Oja ,de macho,s onder ons kunnen voortaan beter op de tandem gaan , dan kunnen ze blind doordraven , en hoeven ze niet op hun "ballast " te wachten
Maar hoe is het nou met de sex? Is dat tijdens een lange gezamelijke fietstocht nou meer/minder/anders ??