Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorderailleur STC-RX down pull 34,9 vervangen, voor 8 speed - Forum Wereldfietser

Voorderailleur STC-RX down pull 34,9 vervangen, voor 8 speed

Omdat ik in het verleden al een keer in de fout ben gegaan bij de aanschaf van een nieuwe voorderailleur vraag ik bij deze jullie hulp.

Mijn STC-RX voorderailleur, 34,9mm, 8 speed, down pull is overleden. Kan iemand mij vertellen waarmee ik deze derailleur mee kan vervangen? En waar te vinden?
Je bedoelt naar alle waarschijnlijkheid een STX-RC derailleur, die kun je het beste door een Alivio of STX variant vervangen. Probeer 8-speed te vinden en anders 9. Hoe het met 10-speed zit weet ik niet, mogelijk wordt dan de kooi te smal door de wat bredere 9-speed ketting.
Klopt Peter, STX-RC moet het zijn. Ik vind het met die kooibreedte ook lastig. Laatst probeerde ik een 10 speed voorderailleur voor een 7 speed groep en kreeg hem niet afgesteld. Had nooit aan het verschil in breedte van de kooi gedacht.
Deze is dual pull, dus ook van onderen.
https://www.bike-components.de/en/Shima ... ch-p35967/
Zoiets heb ik ook nog wel liggen. Kom maar halen. Overigens loopt een 9v ketting ook goed, kun je ook 9v derailleurs gebruiken.
Bedankt, deze ga ik bestellen.