Hallo,
ik rijd al 2 jaar op een eenvoudige en goedkope alledaagse fiets. Niks speciaals aan en eigenlijk opgebouwd met echte budget onderdelen.
Nu, ik heb al met alle grote merken gereden (Santos, Koga, Idworkx) maar hoe vreemd het ook klinkt, deze eenvoudige fiets zit mij als gegoten, iets wat ik met de dure fietsen nooit echt ervaren heb.
Uiteraard spreek ik hier alleen over de geometrie en niet over de onderdelen.
In mijn zoektocht naar een nieuwe trekkingsfiets (de laatste was een Santos) heb ik alle grote namen weer uitgebreid getest (proefgereden), en telkens ik terug op mijn eenvoudige fiets huiswaarts keer denk ik bij mezelf waarom ik er niet in slaag om dezelfde mate van comfort (lees: geometrie) te evenaren die ik ervaar op mijn eenvoudige rakker
Nu speel ik met het plan om mijn huidige (stalen) frame te ontdoen van alle onderdelen en er een echte trekkingsfiets van maak (onderdelen). De geometrie zit al goed, nu enkel nog de onderdelen. Maar voor ik aan dit project begin stel ik de de vraag of het kader wel geschikt is als trekkingsfiets, en hoe ik zoiets kan achterhalen. Zal hij gaan 'zwabberen' in een afdaling, zal het kader niet breken, en nog van dergelijke vragen wil ik eerst proberen op te lossen vooraleer ik hier wil aan beginnen. Met bepakking een test gaan uitvoeren in de ardennen (om zomaar iets te zeggen) is niet mogelijk omdat de huidige onderdelen dit totaal niet toelaten (weinig versnellingen, goedkoper achterdrager,...)
Heeft er iemand zicht op hoe je dit kan achterhalen? De fietsmaker waar ik hem heb gekocht wil niet echt vertellen waar de kaders worden gemaakt worden, dus daar word ik niet wijzer van.
Willy
ik rijd al 2 jaar op een eenvoudige en goedkope alledaagse fiets. Niks speciaals aan en eigenlijk opgebouwd met echte budget onderdelen.
Nu, ik heb al met alle grote merken gereden (Santos, Koga, Idworkx) maar hoe vreemd het ook klinkt, deze eenvoudige fiets zit mij als gegoten, iets wat ik met de dure fietsen nooit echt ervaren heb.
Uiteraard spreek ik hier alleen over de geometrie en niet over de onderdelen.
In mijn zoektocht naar een nieuwe trekkingsfiets (de laatste was een Santos) heb ik alle grote namen weer uitgebreid getest (proefgereden), en telkens ik terug op mijn eenvoudige fiets huiswaarts keer denk ik bij mezelf waarom ik er niet in slaag om dezelfde mate van comfort (lees: geometrie) te evenaren die ik ervaar op mijn eenvoudige rakker
Nu speel ik met het plan om mijn huidige (stalen) frame te ontdoen van alle onderdelen en er een echte trekkingsfiets van maak (onderdelen). De geometrie zit al goed, nu enkel nog de onderdelen. Maar voor ik aan dit project begin stel ik de de vraag of het kader wel geschikt is als trekkingsfiets, en hoe ik zoiets kan achterhalen. Zal hij gaan 'zwabberen' in een afdaling, zal het kader niet breken, en nog van dergelijke vragen wil ik eerst proberen op te lossen vooraleer ik hier wil aan beginnen. Met bepakking een test gaan uitvoeren in de ardennen (om zomaar iets te zeggen) is niet mogelijk omdat de huidige onderdelen dit totaal niet toelaten (weinig versnellingen, goedkoper achterdrager,...)
Heeft er iemand zicht op hoe je dit kan achterhalen? De fietsmaker waar ik hem heb gekocht wil niet echt vertellen waar de kaders worden gemaakt worden, dus daar word ik niet wijzer van.
Willy