Additionally, paste this code immediately after the opening tag: probleemloze fiets na gazelle-fiasco - Forum Wereldfietser

probleemloze fiets na gazelle-fiasco

Hallo allemaal,
Met mijn oude gazelle met s. archernaaf en stangenremmen ruim 100000 gefietst met in de laatste jaren wel wat problemen ( vooral de naaf ) Dus weer dezelfde aangeschaft nu na 19000 kilometer al een nieuwe naaf ( bij 8000Km ) 2 maal gescheurde achtervelg en meer van die grapjes. Zit nu te denken om die Gazelle bij de kliko te zetten en een goede fiets aan te schaffen. Ik fiets graag met een groot verzet ( liever zwaar dan snel trappen ) maar wil ggeen derailleur daar ik van mijn fiets afhasnkelijk ben. Ik dacht aan Rohloff naaf eventueel met een aanpassing in het achtertandwiel om een groter verzet te krijgen. Deed ik bij mijn eerste Gazelle ook maar kostte me wel veel kettingen, bij die nieuwe niet meer geprobeerd omdat die in gewone toestand al niet heel bleef. Ik fiets standaard gewoon in zijn drie en schakel terug bij de stoplichten. De eerste heb ik een keer gebruikt op een tocht langs een of andere zee. Ik wil geen fiets kopen op het internet omdat ik bij problemen niet nog meer problemen wil hebben. Verdere eisen zijn een stevige bagagedrager. Ik zie heel die fietsen met een belastbaarheid van 15 a 20 kilo achterop. Is het rekje of de fiets hier de limiet? Bij een rvs rekje een paar asjes er tussen maakt het geheel toch veel steviger. Misschien een frame dat een antal extra ogen op het frame gelast heeft? Ik zie bijvoorbeeld bij de Santos fietsen maar erg weinig mogelijkheden om weer verbindingen te maken tussen frame en bagagerek. Misschien mijn bagage die ik nodig heb voor woonwerkverkeer verdelen tussen voor en achter. Die rekjes zijn net breed genoeg voor een grote broodtrommel, een redelijke tas schuift er altijd af heb daarom ook een rvs plateautje gemaakt op mijn originele bagagerek nooit meer problemen gehad maar om nou meteen te gaan lassen aan zon tubusrekje? Zie toch wat verschillende berichten over die Rohloff naaf. Als je een Santos koopt met zon naaf mage je toch verwachten dat je behoudens onderhoud van enkele tientjes per jaar toch voor het leven gebeiteld zit. Ik wil op die fiets de 100000 makkelijk halen. Ik weet dat je tegenwoordig voor 800 euro geen fatsoenlijke fiets weer koopt. Toeters en bellen ja maar degelijk ho maar. Maar als ik dan ruim 2000 euro uitgeef dan wil ik ook hebben wat ik verlang van een fiets waar ik lang voor moet sparen. In Tilburg heb we Ventoux, ben weleens binnengelopen en ze lijken mij erg serieus en ze hebben santos. Zal nog wel even duren voordat ik de stap maak maar vind het leuk om hier wat rond teneuzen. Zijn er nog andere fora waar ik mijn neus op kan steken. Gewoon een rommelig onderwerp maar ben wel benieuwd. Bedankt alvast. P.s de aldi fiets leek mij ook niks dan net zo goed een Gazelle
Eduard, Ik begrijp dat je graag zwaar wil trappen, maar dat is natuurlijk ook wel 1 van de oorzaken van je materiaalproblemen
Het is maar de vraag of je dit oplost met zo,n Rohlhoff naaf
Maar mischien is het wel verstandiger om je behoeft om zwaar te trappen wat in te tomen.Dit is nm ook op langere termijn mogelijk een oorzaak van blessures
En mens is tenslotte net een fiets