Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kaartmateriaal afdrukken. - Forum Wereldfietser

Kaartmateriaal afdrukken.

Beste fietsers,

Ik heb enkele vraagjes ivm twee weken rondtrekken in de alpen in het najaar.
Hoe ga ik er de mooie wegen vinden... on- en of-road.
Ik heb geen gps, nog geen kaartmateriaal. (indien noodzaak schaf ik het mij aan)

Is er ergens een mogelijkheid topo kaarten te downloaden en af te drukken?
Ik heb een A4 tot A0 printer ter beschikking.
Als ik op een toposite van frankrijk wil afdrukken en ik zoom in tot de gewenste nauwkeurigheid moet ik een tien a4tjes afdrukken. Daarna aan elkaar plakken om vervolgens een duidelijke kaart te krijgen.
Nu de vraag: is het mogelijk dit ineens af te drukken? Het heeft geen zin de scherm weergave groter af te drukken bv op A2 (dan wordt men kaart te groot en er staat niet meer op)

Is er een mogelijkheid een simkaartje te kopen in frankrijk en zo via internet de kaarten op het moment binnen te halen? Met mijn Vlaams abonnementje is dit wat duur denk ik;-) Is de netwerk dekking in de alpen nog voldoende?

Hopelijk is de vraagstelling een beetje duidelijk
Alvast bedankt.

MVG frigorist
Waarom zo moeilijk doen met als resultaat een waarschijnlijk een hele kwetsbare kaart?

Voor een tientje ben je klaar:

http://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/c ... t/?q=alpen
Je kunt toch gewoon kaarten via een app lokaal op je smartphone zetten? Met Google Maps is dat gratis, en er zijn ook apps waar dat een klein beetje geld kost.
Ook offline kaarten van bijv. maps.me of osmand zijn sterk aan te bevelen als alternatief.

Indien je er toch voor kiest om zelfstandig kaarten te willen printen, dan zou ik dit doen op A5 papier en met een lamineermachine bij de hand. Een handzaam formaat, en door het lamineren gaat het ook niet zo snel stuk. Indien je deze niet hebt, is het al snel voordeliger om gewoon een voorgedrukte kaart te kopen.
Als je een pigment-intjetprinter gebruikt in plaats van een dye-printer en print op fotopapier met een kunststofbasis in plaats van een papierbasis dan heb je vaak (in ieder geval bij epson) een watervaste afdruk.

Als je een schermafdruk maakt kun je de effectieve grootte vergroten door voordat je op prtscr drukt de beeldschermafmetingen in te stellen op het maximale wat je videokaart wil. Een behoorlijk gedoe.

Ook kunt je de schermafdrukken met photoshop aan elkaar photoshopppen. Aardig wat werk.

Alles bji elkaar doe ik het wel eens voor een wandelingen. Die zijn wat beperkter in omvang waardoor het allemaal op één a4-tje past. Voor fietstochten koop ik liever een goede real-life-kaart. Met vierkante meter zijn die meestal ook een stuk goedkoper dan zelf adrukken maken op goed papier.
Met de app Viewranger kun je OpenCycleMap kaarten op je smartphone zetten en die offline gebruiken. En met de hierboven genoemde apps ook. Het vereist een klein beetje studie, maar je probleem is ermee opgelost. Internet ter plekke is lang niet meer zo duur als eerst, na de nieuwste, door de EU verplichte prijsverlagingen van datagebruik. Bij T-Mobile betaal ik nu € 25 voor 1GB data in de EU, twee weken geldig, en het kan nog goedkoper. Daarmee kun je alle kaarten die je nodig hebt downloaden en nog veel meer ook.
Ik heb ruim een maand geleden in Oostenrijk gefietst. Ik heb geen smartphone en geen gps. Maar wel kleurenkopieën van landkaarten op A 4-formaat. Lekker plat en weegt haast niets.