Het kan nog gekker. Op 24 juni arriveerden we bij camping Bellavista in het Zwitserse Vira. Een kleine camping met een mooi leeg tentenveldje aan het Lago Maggiore. Een vriendelijke Nederlandse vrouw ontvangt ons bij de receptie. "Jullie treffen het: vandaag is het nog laagseizoen". En even later: "Dat is dan 46 frank." Oftewel 42,51 euroHansvanderVeeke schreef:In Noorwegen heb ik zelfs meer dan €40 moeten betalen voor twee fietsers in een tentje...keesswart schreef:Op steeds meer campings (en zeker in Zwitserland, Italië en Noorwegen) is 15 euro voor 2 personen met 1 tent een koopje.willem.m schreef:Mij maakt het niks uit of ik wel of niet voor een fiets moeten betalen; ik kijk naar de totaalprijs. Is deze hoger dan pak 'm beet 15 euro voor twee personen met twee fietsen en kleine tent, dan vind ik het duur.
Het was boven de 30 graden en het koele meer lag onweerstaanbaar aan onze voeten. Doorfietsen naar de volgende camping, 18 km verderop in Italië, was voor ons geen optie. Even later lag ik al in het water.
Ons was niet verteld dat we maar liefst 15 frank hadden kunnen besparen door niet op het mooie veldje aan het water te gaan staan, maar op een bloedhete dag als deze was dat toch een verkeerde bezuiniging geweest. Waren we hier een paar dagen later gekomen, dan hadden we voor hetzelfde plekje 63 frank (57,29 euro ) neer moeten tellen (of 41 frank voor een minder goed plekje aan de grote weg) en was het hier misschien ook nog een stuk drukker geweest.