Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gps in azie - Forum Wereldfietser

Gps in azie

Wij gaan volgend jaar voor een fietsreis naar China en Vietnam. We fietsen van Kunming naar Hanoi. Ik overweeg een gps computer aan te schaffen. Wie kan advies of tip geven wat het best bevalt? Welke kaarten moet ik dan aanschaffen?
Groet,
Hans
Beste hans,

Wij vertrekken over 7 weken naar Azie en gaan ook van Kunming naar Hanoi. Ik weet niet of jij alleen met GPS gaat fietsen? Wij gaan met AWOL en hebben dus ook de beschrijvingen van de weg. Maar Ik heb op mn Iphone Pocket Earth gezet en de kaarten van Yunnan en Vietnam gedownload. Ik denk dat dit een goede aanvulling is. Hier in Nederland fiets ik ook al regelmatig met Pocket earth en ben er zeer tevreden mee.
Na mn reis zal ik je onze ervaringen vertellen.
mvg Mjeanne
Gewoon de GPS van je smartphone gebruiken. En dan de app Viewranger (of soortgelijke app) met de OpenCycleMap. Die is gratis en daar staat alles op wat je nodig hebt. Ik zie geen wezenlijke voordelen in een dedicated gps-apparaat, al helemaal niet als je een redelijk recente smartphone hebt. Daarmee kun je gemakkelijk een dag navigeren, zoveel wegen zijn er niet op de route die jij gaat fietsen. Zorg wel voor een waterdicht hoesje, deze van Topeak bijvoorbeeld.
peter de rijk schreef:Gewoon de GPS van je smartphone gebruiken. En dan de app Viewranger (of soortgelijke app) met de OpenCycleMap. Die is gratis en daar staat alles op wat je nodig hebt. Ik zie geen wezenlijke voordelen in een dedicated gps-apparaat, al helemaal niet als je een redelijk recente smartphone hebt. Daarmee kun je gemakkelijk een dag navigeren, zoveel wegen zijn er niet op de route die jij gaat fietsen. Zorg wel voor een waterdicht hoesje, deze van Topeak bijvoorbeeld.
Ik heb de app open cycle map gedownload. Lijkt me onraad meer dan voldoende.
Bedankt.
Groet
Hans
mjeanne schreef:Beste hans,

Wij vertrekken over 7 weken naar Azie en gaan ook van Kunming naar Hanoi. Ik weet niet of jij alleen met GPS gaat fietsen? Wij gaan met AWOL en hebben dus ook de beschrijvingen van de weg. Maar Ik heb op mn Iphone Pocket Earth gezet en de kaarten van Yunnan en Vietnam gedownload. Ik denk dat dit een goede aanvulling is. Hier in Nederland fiets ik ook al regelmatig met Pocket earth en ben er zeer tevreden mee.
Na mn reis zal ik je onze ervaringen vertellen.
mvg Mjeanne
Hoi Mjeanne,
Wij fietsen ook via AWOL en gebruiken het boekje met de beschrijving. Maar ik vind het wel lekker om ook de route zo af en toe via de gps te controleren. Ik heb net ook de app viewranger gedownload. Ik ga even uitproberen wat het fijnst werkt.
Wij fietsen trouwens na Hanoi nog vier dagen door naar Fin Lock.
Bedankt en fijne vakantie,
Hartelijke groet
Hans
Voordeel echte GPS:

- spatwaterdicht
- goed afleesbaar scherm bij fel zonlicht (bij Garmin62s e.d. uitstekend)
- meer shockproof dan smartphone
- met een setje oplaatbare penlights doe je ruim twee dagen. Ik heb vier setjes mee (2000 mAh van de Hema) + een oplader dus ik kan 8 dagen vooruit. Een smartphone is snel leeg als je hem als GPS gebruikt (naar ik vernomen heb)
- prima kaarten via openstreetmap
De Garmin Oregon 600. Eindelijk een Garmin met logische bediening, responsive screen en goed afleesbaar in de zon.
Bikefools schreef:De Garmin Oregon 600. Eindelijk een Garmin met logische bediening, responsive screen en goed afleesbaar in de zon.
Let op: de opvolger van deze is net uitgebracht, de Oregon 700-serie. Is vooral een upgrade qua antenne en connectiviteit (sync met smartphone e.d.). Waarschijnlijk kun je de 600-serie binnenkort voor een zacht prijsje kopen :D , het is maar net waar je voor kiest.