Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ortlieb frontroller classic of plus? - Forum Wereldfietser

ortlieb frontroller classic of plus?

Ik heb het forum al doorgespit en ook al wat gevonden over de verschillen tussen de ortlieb classic frontroller en de frontroller plus. De ene van het plastic achtige materiaal de andere waterproof cordura.

Ik lees dat de plus wat natter blijft aan de buitenzijde als het geregend heeft (laag aan de binnenzijde) en dat de classic makkelijker schoon te maken is. De plus is weer wat lichter en rolt wat makkelijker.

Ik heb momenteel een frontroller classic en een backroller plus. Voor beide is iets te zeggen. Maar nu kan ik dus een frontroller aanschaffen. Maar welke... de classic of de plus

Zijn er andere dingen behalve het gewicht en het (misschien) natter blijven van de plus waar ik aan moet denken?

Ik vind het op zich prettig dat de classic wat beter rechtop blijft staan bij het vullen maar misschien is het alleen de backroller die niet blijft staan omdat ie groter is dan de frontroller.

Suggesties zijn welkom!
Max2015 schreef:Ik heb momenteel een frontroller classic en een backroller plus. Voor beide is iets te zeggen. Maar nu kan ik dus een frontroller aanschaffen. Maar welke... de classic of de plus
Dus je hebt 1 frontroller, en 1 backroller, van verschillende modellen, en op basis daarvan heb je geen voorkeur voor plus of classic? Dan vind ik het op zich geen gekke gedachte om er een frontroller bij te nemen van het type dat je al hebt, classic dus.
Ik vind het op zich prettig dat de classic wat beter rechtop blijft staan bij het vullen maar misschien is het alleen de backroller die niet blijft staan omdat ie groter is dan de frontroller.
Ik heb een complete set classics, en daarvan blijven de fronts ook keurig (open) staan en de backs niet. Ik denk dus ook dat het gewoon een kwestie van grootte is.

Groetjes,

Carl
@ carl: inmiddels toch maar de classic besteld vanwege het nat blijven van de plus (waarschijnlijk). dan heb ik weliswaar een backroller plus en een classic maar dat is niet zo erg.
Max2015 schreef:Ik heb momenteel een frontroller classic en een backroller plus.
Max2015 schreef:... toch maar de classic besteld vanwege het nat blijven van de plus (waarschijnlijk)
Ik vind wat je schrijft wel raar want je hebt veronderstellingen over een plus-versie, terwijl je ook schrijft dat je er zelf een hebt???
@ leon: ja reuze raar. Ik heb het zelf nog niet gemerkt dat het nat blijft. Dat was voor mij echt een eye opener toen ik het las. Ik fietste nog weinig in de regen en heb het nog niet meegemaakt. Maar als het écht zo is, dan lijkt het me lastig, zeker omdat we de tassen meestal in de doggyride opbergen in de nacht bij de tenten. Als de tas dan inderdaad nat blijft, is dat extra vervelend. Ik had wel gemerkt dat de classic makkelijker schoonmaakt dan de plus. Zo hebben we ook een plus roller (achter) en een backpacker plus (achter). Dat was ook voordat ik wist dat een roltas makkelijker inrolt als de tas niet vol is. Al doende leert he :-)
Max2015 schreef:@ leon: ja reuze raar. Ik heb het zelf nog niet gemerkt dat het nat blijft. Dat was voor mij echt een eye opener toen ik het las. Ik fietste nog weinig in de regen en heb het nog niet meegemaakt. Maar als het écht zo is, dan ...
En je dacht niet zo van, joh het is lekker weer, laat me eens wat gaan knoeien met water buiten?
@ leon: hahaha nee eerlijk gezegd niet :=) best een goed idee.... had dat nou eerder geopperd vóórdat ik de classic kocht :-) ik vroeg toch ook om advies en suggesties :P
beetje laat mss....

ik zou voor de plus gaan...de corduras zijn extreem scheurvast. heb al meerdere ongelukken gehad op de fiets, en de classics hebben bij mij nu diverse gaten, en de plus hebben nog geen krimp gegeven. het enige wat je daarop ziet zijn de afdrukken van een tractorband......

daarnaast is cordura bij lagere temparaturen beter hanteerbaar dan de classic, ze blijven veel soepeler. (-20)
@ collector: dank voor de aanvulling

Kleine update: Inmiddels de classic geruild voor de plus :-) Ik heb op mijn fiets dus nu een set front en backrollers plus.
collector schreef:het enige wat je daarop ziet zijn de afdrukken van een tractorband......
Story time! :lol:
loknor schreef:
collector schreef:het enige wat je daarop ziet zijn de afdrukken van een tractorband......
Story time! :lol:
+1 :lol: (ben ook erg benieuwd)