Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vervangen achterwiel - Forum Wereldfietser

Vervangen achterwiel

Het achterwiel van de Koga-signagture moest vervangen worden en de fietsenmaker heeft de Exal KM 21 vervangen voor een Rodi 19c (vision) van Gazelle. Is dit wel een goede keuze?
Het zou niet mijn keus zijn. Als je wat bredere banden wilt monteren is een bredere velg wel fijn.
Wim schreef:Het zou niet mijn keus zijn. Als je wat bredere banden wilt monteren is een bredere velg wel fijn.
Het ligt er maar aan wat je onder 'wat breder' verstaat. breedte 47 past echt nog prima op velgen 19.
Anderzijds staat het natuurlijk wel wat sullig om twee in merk, type én breedte verschillenden velgen op een fiets te hebben.
Leg uit: waarom sullig? Misschien alleen in jouw hoofd? :roll:
@sjefke: Wel eens een auto met verschillende velgen gezien?
Zuiz schreef:@sjefke: Wel eens een auto met verschillende velgen gezien?
Auto? toch jouw probleem kennelijk. succes ermee!
Ik neem aan dat er eerst overleg is geweest met de FM over de niet gelijke velg. Anders zou ik het uiterst vreemd vinden dat er zomaar een ander type velg en breedte maat is gemonteerd.
jumbo schreef:Ik neem aan dat er eerst overleg is geweest met de FM over de niet gelijke velg. Anders zou ik het uiterst vreemd vinden dat er zomaar een ander type velg en breedte maat is gemonteerd.
Dat lijkt mij ook.

Maar waarschijnlijk wilde de FM graag van de Gazelle-velg af.
sjefke schreef:
Probleem? Je vraagt uitleg, je krijgt uitleg.
BertKremer schreef:Het achterwiel van de Koga-signagture moest vervangen worden en de fietsenmaker heeft de Exal KM 21 vervangen voor een Rodi 19c (vision) van Gazelle. Is dit wel een goede keuze?
Als dat niet in overleg is gebeurt vind ik dat op zijn minst 'niet wijs'.

Renaat
Twee verschillende velgen zin ook niet goed voor de tweedehandswaarde.
Zolang het wiel rond is kun je er mee fietsen. Maar serieuzer; ik zou zelf niet twee verschillende wielen op een fiets willen, om esthetische redenen. Best vreemd van de fietsenmaker. Voor een vakantiefietser is verder uiteraard van belang hoeveel gewicht het wiel aankan.
Zuiz schreef:
sjefke schreef:
Probleem? Je vraagt uitleg, je krijgt uitleg.
Nou, nee. Hij kreeg een wedervraag. Overigens zijn er genoeg (sport)auto's met voor en achter andere velgen. Dus ik snapte dit punt ook niet helemaal.