De QR van Santos is achteraan 135mm.Max2015 schreef:@ shrek: Jawel, dat doe ik wel want nogmaals: ik vind het idioot dat een nieuwe QR as meteen kapot gaat. Of dat nu aan Santos of aan Shimano ligt. Bagger kwaliteit. Daar blijf ik toch echt bij. Ik bedoel dus de as die kapot ging, de originele as die geleverd is bij de fiets. Ik heb dit nooit bij mijn speelgoed fietsje gehad en die is echt van mindere kwaliteit. Daar zit een ook een korte as op (weet ik nu) van merk nul en die is niet kapot. Over de oude kapotte (dus die op de fiets zat) : meet ik tussen moertje en hendel? Dan is het 133 mm
Om hier Santos van te beschuldigen is kort door de bocht en uit eigen ervaring weet ik dat ze meestal ruimdenkend zijn in het zoeken naar een mooie oplossing. Als je bijvoorbeeld een nieuwe fiets bij hen besteld kan je best ook even doorgeven dat je een aanghanger gaat gebruiken, dan monteren ze meestal een QR van American classic en die is een paar mm langer dan de Shimano versie.
Ik ben van mening dat dit een taak is voor je FM om je de goede weg op te helpen en de valkuilen van je fiets mee te geven.
Op je foto is duidelijk te zien dat je, zoals eerder is gezegd maar een 2 à 3 tal windingen op je draad hebt zitten en dit is effectief veel te weinig, als je dan de QR enorm vast gaat zetten dan forceer je de schroefdraad.
Jammer dat je dit hebt moeten meemaken en zeker niet fijn voor de hond. Maar met die langere QR kan je zonder problemen verder de baan op.
Als bescherming van de lak had ik tussen frame en koppeling een stukje fietsband zitten. (eerst dubbel, wat dus niet werkte vanwege te weinig schroefdraad op de QR, daarna enkel en dat was dan weer wel te doen.
Groeten Koen