We stapten in Béziers toch met fietsen in en de conducteur had alle begrip, de fietsen moesten nota bene tegen het toilet aan staan, een andere plek was er niet. Op de stations van Lyon en Dijon had de SNCF een heel blik vrijwilligers in rode T-shirts opengetrokken die gestrande reizigers advies gaven. Toch adequaat geregeld allemaal. [/quote]
Ik stond op 10 juni 's avonds op Marseille, heel gezellig met de Engelse en Russische supporters. In plaats van gokken dat de TGV van 2 uur s' nachts niet vol zou zitten met voetbalfans, en ik de conducteur zou kunnen overtuigen...ben ik toch maar naar een camping gefietst, daar ilegaal op de parking gecampeerd, en 's ochtends zsm de trein naar Zwitserland gepakt. Ik had het wel gehad met de SNCF...
De enige blunder kwam van de lokettist in Lyon, die beweerde dat de TER naar Dijon geen fietsen mee zou nemen, wat onzin is, en ook onbegrijpelijk, want op zijn scherm stond bij die trein gewoon een fietssymbool.
En TER treinen nemen altijd fietsen mee, of zouden dat moeten doen. Maar ja, we stonden in Marseille op de trein naar Toulon en verder te wachten, en er rollen drie treinstellen binnen, maar alleen in het eerste stel mogen mensen instappen. De rest blijft dicht wegens schoonmaak. En de conducteurs blijven tegen me zeggen dat als het vol is, er absoluut geen fietsen worden meegenomen...een paar minuten voor vertrek gaan de andere treinstellen ook open, ontiegelijk smerig dus die schoonmaak was niet helemaal gelukt, maar aangezien iedereen al in dat eerste treinstel zat, had ik riant de rumte voor m'n fiets

Franse conducteurs, d'r zitten goede bij, maar ook ontiegelijke grafbakken.
Ik had zowiezo het idee dat zeker aan de loketten mensen met heel veel tegenzin hun werk deden, alsof ze gewoon een staking wilde waarbij alles plat ging, en ze naar huis konden, ipv dit halve gedoe.