door
fud0 » wo 10 aug, 2016 22:13
Bedankt voor de reacties.
Ik heb er inmiddels 3! besteld bij de tarpshop.
allemaal van DD van idd. +/- 800 gram en nog een lichtgewicht en kleinere afmetingen voor bv. wandelingen van 260 gram
Heb me laten adviseren nog door de tarpshop en
heb toen zelf alvast een constructie verzonnen en idd. Koen en Sam kom ik op een constructie waarbij ik mijn fiets ook gebruik. Ik hoop dat het in de praktijk bevalt. Ben wel benieuwd naar jullie foto. Ik begrijp dat het weer leuk was om thuis na te vertellen, maar jullie precies weten hoe het ten tijde in Schotland was..
Ik hoop dat ik geen stokken nodig heb zelfs Loknor, maar ik zal kijken wat handig is. Idd. de haringen van lichtgewicht zijn meestal ijzerdraadjes, dus ik ben benieuwd hoe deze eruit zullen gaan zien, misschien kan ik het combineren met de haringen van mijn tent, of anders idd. wat bij te kopen.
Ook wil ik de tarp of een tarp dus gebruiken voor picknicken onderweg ed. of schuilen met wandelingen of fietsen en dus ook bescherming en tegelijkertijd vergroten van leefruimte bij het kamperen idd. Travelmaster. Je hebt veel mogelijkheden met zo'n tarp.
Ik heb in 2014 3 wkn bijna continu in de regen in de alpen gefietst, zo extreem nog nooit meegemaakt. Het was in de zomer, kreeg soms net wel net niet, mijn tent droog, gelukkig kon ik 2x in een huisje op de camping overnachten, omdat er toch bijna niemand op de camping was, vanwege de regen.
Wel leuk om te zien, filmpjes waarin mensen 'tentjes' ed. maken met zo'n tarp.
Dit filmpje vond ik vooral leuk vanwege de knooptechnieken die deze man toepast, bv. om een touw strak te kunnen spannen tussen twee bomen.
https://www.youtube.com/watch?v=jqePXapSmHI