Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Egbert en Richard op weg naar Barcelona - Forum Wereldfietser

Egbert en Richard op weg naar Barcelona

Hallo allemaal,

Hier een berichtje van Richard en Egbert vanuit Cluny. Enkelen van jullie kennen mij en Egbert van de laatst gehouden fietstocht over de Veluwe, anderen alleen mij van het paasweekend.

We hebben het eerste gedeelte van de fietstocht, zo'n 1000 km er op zitten en vandaag een dagje rust genomen. Tot nu toe 1 dag mooi weer gehad, verder grotendeels regenachtig of in ieder geval dreigend :(

Jammer van het mindere weer, maar we hebben het toch naar onze zin.

Morgen gaan we gescheiden verder. Egbert gaat via Lijon bij vrienden langs, en ik neem een routevariant over de bergen. Over een dag of zes komen we dan weer op hetzelfde punt uit en fietsen weer samen verder naar Barcelona.

Hier hebben ze van die irritantie toestenborden met de helft van de letters op een andere plek dan normaal. Dus ik stop met dit verhaal.

Groetjes,

Richard (en Egbert).

Hier is het weer ook 3x niks... laat dat een troost zijn!

Nog heel veel fietsplezier!

In Cordoba was het vandaag maar 22 graden en geen zon, maar morgen wordt het beter. Ik ga ook naar Barcelona, maar kom van de andere (leukere) kant.

Hi Richard en Egbert,

Degene die Egbert kennen wisten het al, als hij de kans krijgt om onder het fietsen over de bergen uit te komen, dan doet hij dat. En wat is een beter excuus dan "vrienden bezoek", toch Egbert??? Wijntje, biertje, gezelschap, met uitzicht op de bergen. Ja, dat weegt niet op tegen fietsen over de bergen... Toch Egbert? :lol:

Heb je trouwens nog een andere tent aangeschaft, Egbert?

Verder met jou alles goed Richard? Hebben jullie Taize nog bekeken?

Hier is het weer ook niet al te best, verdomde koud zelfs, zo'n 13 graden en bewolkt. Desondanks, was het Hemelvaartweekend een succes. We hebben erg genoten in Friesland met maar liefst 33 deelnemers en slecht vrijdagmiddag tot avond regen. Verder het hele weekend droog gehouden!

Succes met de tocht en laat nog eens wat horen!

Groet, Rena :wink:

Zo....

Inmiddels hebben we Barcelona dan bereikt. De laatste dagen het wat rustiger aangedaan zodat we niet te lang in Barcelona hoeven te blijven.
De eerste twee weken waren erg regenachtig, maar inmiddels is dat al weer vergeten en hebben we beiden een lekker bruin tintje. Ter hoogte van Cluny had Egbert zijn achterwerk opengereden waardoor hij erover dacht te stoppen. Vrienden van hem hebben echter zijn oude zadel en tevens een dikkere slaapzak meegebracht. Egbert had verwacht dat we alleen mooi weer zouden hebben. Jammer, maar zo werkt het niet altijd. Na een paar dagen was alles weer goed met Egbert. In het ziekenhuis is er nog naar gekeken en heeft hij een soort van 2e huid meegekregen. Oh ja.... we zijn toen meteen maar een grotere tent en een nieuw matje gaan kopen voor hem, hij kon zijn kont niet keren in de oude.

Gisteren dus aangekomen in Barcelona. Het hele stuk gefietst, ook het gedeelte wat Benjaminse afraadt. Na Barcelona zelfs nog een 20 km zuidwaarts gereden voor een camping. Over wegen waar in Nederland absoluut geen fiets zou mogen rijden.... gekkenhuis. Over de A2 rijden lijkt mij nog prettiger.

Nu nog even paar dagen bijkomen en Barcalona bekijken en dan maandag weer aan het werk. Vanmiddag bubbeltjesfolie gehaald om de fietsen mee in te pakken. Vliegveld is op 4 km van de camping :)

Groetjes en tot later.

Richard

Hi Richard en Egbert,

Dan zijn jullie mooi op tijd voor het weekend Fietsen langs brouwerijen, zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=4188

Kunnen we meteen de nieuwe spullen van Egbert bekijken!!

Had Egbert nou een nieuw zadel aangeschaft of was het degene die hij in het voorjaar ook had?

Egbert had een nieuw zadel gekocht. Blijkbaar na advies van één van de deelnemers tijdens de fietstocht. Vorig jaar had hij namelijk ook last gehad van zijn oude zadel op weg naar Venetië. Hij had nu een heel smal zadel. Meer een racezadel.

Fietsen langs bierbrouwerijen spreekt mij op zich wel aan. Even bekijken of het een beetje uitkomt. Dan ben ik zeker van de partij.
Egbert had volgens mij dan alweer een andere vakantie gepland staan, maar ikzal het aan hem doorgeven.

Oh, foutje!! Hij had namelijk een breeder zadel nodig dan zijn vorige!! Van wat ik me kan herinneren, had hij dezelfde problemen als ik voorheen. Zeg maar dat hij niet smaller, maar breeder moest!!