Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een site vol tests van fietsonderdelen - Forum Wereldfietser

Een site vol tests van fietsonderdelen

klikkerdeklik

Ik hou van deze stijl, niet klakkeloos foldertaal overnemen, maar testen en je mening opschrijven.
Bedankt voor de link. Leuk om te lezen, waarom.
1. Over gevloeid door lab test – bijv. banden tests of naaf efficiëntie waarvoor 10 sites gebruken hetzelfde test methode en bewezen hetzelfde.
2. Ziloins van forums a la Mercedes/Ferrary –waarvoor een groep probeert te overtuigen andere dat hun duurkoop spul is de beste. Dat moet jij thuis je vrouw overtuigen 
3. Tijdschriften lees ik niet meer – ze zijn deel van de marketing ketting. Eén goede voorbeeld is de site van heel renomenerde Nederlandse tester. http://www.sintchristophorus.nl/waarom- ... n-shimano/
Als een technicus of uit mij ervaring – snap ik niet het verhaal daar.
Als een klant – snap ik wel dat Big mac is super Biiiiigggggg eeennn lekkkeeerrr.
Wat ik trist vind is dat hij is een engineer zoals ik.
Ik vind de tests op de genoemde site niet geweldig.
Rekening houdend met de middelen van een particuliere tester, vind ik deze site wel erg goed.
math schreef:Ik vind de tests op de genoemde site niet geweldig.
Rekening houdend met de middelen van een particuliere tester, vind ik deze site wel erg goed.
Het is vlotter geschreven, het ziet er beter uit, maar qua kennis op b.v. verlichtingsgebied komt ie er niet, geen foto's van wat de verlichting doet in het donker, verschillende hoogtes van de lamp, verschillende hoogtes van de 'ogen'
Kortom zoveel mensen, zoveel meningen :D
Shadow schreef:klikkerdeklik

Ik hou van deze stijl, niet klakkeloos foldertaal overnemen, maar testen en je mening opschrijven.
Ik heb de site even doorgekeken. Het komt op mij erg wilekeurig, en vaak verrr van actueel over. Veel materiaal dat op mijn fiets zit, en waarover ik erg tevreden ben, komt niet op de site voor. En die ouwe meuk van fietscomputers... VDO simpelweg afdoen met dat het niet mooi is... Tja. De bandenplakkers vond ik nog het meest interessant.

Maar ieder heeft natuurlijk echt op zijn eigen ellende...
willem.m schreef:Maar ieder heeft natuurlijk echt op zijn eigen ellende...
Tuurlijk, ook jij :D
Shadow schreef:Kortom zoveel mensen, zoveel meningen :D
Yep, want ik keek net even bij de minipompjes test en ben het al gelijk niet met hem eens. :D
De Lezyne Roaddrive, schijnt volgens hem bij een vrouw max 5.0 bar te geven, wat nogal vreemd is want ik pomp de racebandjes tot 7.0 bar en ik ben toch echt een vrouw. Ik voel ook geen extreme elleboogbelasting, ja je voelt dat je een racebandje oppompt en het pompje wordt warm. Poehpoeh das errug. :wink:

Daarna keek ik bij de SanMarco leren handvatten die ik zelf al meer dan 10 jaar gebruik, zowel op tour-, mtb en fatbike. Hij vindt de handvaten te zacht voor mtb en ook te dik waardoor je niet goed bij de schakelhendels kan. Ook kreeg hij na een paar 100m op een besneeuwd pad krampgevoelens in zijn hand en vermoeide spieren.
En ik vind ze juist prima voor mtb/fatbiken omdát ze zo lekker dik/verend zijn, heb ook totaal geen problemen bij het schakelen (bij alle drie de fietsen niet), fiets 5 maanden van het jaar alleen maar over sneeuw/ijs en heb nog nooit (ook niet bij >80km op een dag) kramp etc in mijn handen gehad, zelfs niet met zware bagage erbij. Ja, wel van het remmen maar das wat anders.

Wel grappig om dan zijn verhaal te lezen. Maar daarna had ik toch geen zin meer om verder te lezen dus mss deel ik wel zijn andere ervaringen, zou best mogelijk zijn. :wink:
Ik vind zadels en handvatten echt een smaak ding, daar kan je m.i. geen echt oordeel over vellen behalve de bouwkwaliteit...

Bij een vrouw max 5 bar??? Wtf? (Dat had ik nog niet gevonden)