door
MrGPS » do 30 jun, 2016 12:16
NurEinTier schreef:Gisteravond aan het stoeien geweest en .... nee, het werkt niet.
gmapprom.img wordt niet gelezen.
Ik ga naar zuid-duitsland en ik weet dat daar veel fietspaden en fiets-routes liggen die CityNavigator niet kent maar Openfietsmap waarschijnlijk wel.
Denk dat ik toch CityNavigator blijf gebruiken.
Jammer, was er al een beetje bang voor dat de rom-map alleen intern gelezen wordt.
Begrijp alleen je conclusie niet helemaal: de constatering die je doet zou voor mij juist reden zijn de OFM te gebruiken. Op de CN zul je in Duitsland veelvuldig over N-wegen gestuurd worden waar je je als fietser echt niet veilig voelt. OFM zal dat beter doen. Bekijk echter zeker even bovenstaande video qua navigatieinstellingen.
De CN is vooral sterker in POI's en adressen maar zal je verder weinig voordeel bieden.
TIP:
Bij verschillende toestellen komt het icm OFM op dit moment voor dat het toestel zichzelf op een rotonde spontaan uitschakelt. Da's een 'weeffoutje' in de kaart. De maker van OFM is ermee aan het stoeien en hoopt dat bij de update van a.s. zaterdag het gros van de probleemgevallen verholpen zal zijn.