door
Xyuny » do 05 sep, 2013 15:44
En intussen zijn hier al de foto's van de (hopelijk voorlopige) foefel-oplossing met de verdikking achter de snelste remblok. (Vergeef me de ongekuiste toestand van de fiets - die heeft echter niets me dit probleem te maken: had het ook al in propere toestand)
Terwijl ik dan toch de remblokken van de cilinders had, heb ik er nog even wat mee gespeeld.
Dus zat ik net met de volgende toestand:
- wiel verwijderd (dus wielpositie is geen factor!)
- remblokken verwijderd (dus mijn oplossing is geen factor)
- remslijtagecompenstie serieus ingedraaid (dus in positie van half versleten remblokken)
- Dus ruimtelijke afstelling is totaal geen factor meer!!!
Wel, als ik kleine bewegingen met de remhendel maak, beweegt de primaire cilinder normaal, en de secundaire cilinder nauwelijks en komt achter. Bij grotere rukken aan de remhendel is het duidelijker dat de secundaire cilinder achterkomt en kleinere bewegingen maakt. Het is dus net alsof er een verstopping zou zitten in de hydraulische leiding, of teveel wrijving aan de cilinder zelf.
Eerder heb ik al eens deze cilinder volledig uitgekuist om de piste van 'vuil tussen de cilinder' uit te schakelen, en dit loste het probleem niet op. (zou ik ook maar zwak vinden: let op dat je remmen niet vuil worden...).
Er zal niets anders opzitten (als ik het echt beu wordt) om ermee terug te gaan en eventueel stukken te vernieuwen. Het is nu toch wel echt duidelijk dat hier een probleem is?
Heeft er iemand ervaring met wat de effecten zijn van lucht in de leidingen. Kan een luchtbel tussen beide cilinders hier oorzaak van zijn? Zou dat dan geen andere effecten hebben, bvb bij het remmen zelf?