Vandaag ben ik weer door het oog van de naald gegaan. Bijna gevallen, niet door de gladde weg maar omdat mijn stuur plotseling afbrak. Onderweg naar huis remde ik af om naar de roltrap in de Maastunnel te lopen en vlak voordat ik stil stond schoot mijn linker arm met stuur en al naar beneden. Je moet er toch niet aan denken dat zoiets bij een afdaling of gewoon met een lekker gangetje gebeurd. Dit is al de tweede keer dat dit mij overkomt. Ik heb een randonneur met racestuur en de eerste keer scheurde het stuur aan de rechterkant in de lengte richting doormidden. Dat was wel vervelend maar niet dramatisch. Nu knapte de linkerkant domweg af vlak naast de klem van de stuurvoorbouw. De beugel van m'n stuurtas hield de zaak nog een beetje bij elkaar. Naar huis gesukkeld met een half stuur, gelukkig had ik de harde wind van vandaag precies mee, anders was het erg lastig geworden.
Nu de vraag, heeft iemand dat wel eens meegemaakt, of een verklaring hiervoor. Wat nog belangrijker is zou je zo iets kunnen voorkomen, ik heb met een vergrootglas naar het breukvlak gekeken maar dat hele breukvlak ziet er hetzelfde uit. De enige verklaring die ik heb is metaalmoeheid bij een stuur van 3,5 jaar oud.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties
Ronald van der Perk
Nu de vraag, heeft iemand dat wel eens meegemaakt, of een verklaring hiervoor. Wat nog belangrijker is zou je zo iets kunnen voorkomen, ik heb met een vergrootglas naar het breukvlak gekeken maar dat hele breukvlak ziet er hetzelfde uit. De enige verklaring die ik heb is metaalmoeheid bij een stuur van 3,5 jaar oud.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties
Ronald van der Perk