Ik heb al eerder iets gevraagd over deze bar-end shifters (zie:http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewt ... =8&t=27652), en ben nog bezig om ze los te wurmen, wrsch wordt het gewoon met grof geweld eruit boren
Iets anders is dat ik graag wil weten welke shifters dit nu zijn, er staat helaas geen typenr in. Ze zijn 8-speed (staat er in rood erop gedrukt), maar er zit een stickertje op "Compatibel with Dura-Ace rear derailleur" en dat snap ik niet, de Ultegra's zijn uitdrukkelijk niet daarmee compatibel. Voor zover ik heb kunnen achterhalen zijn alleen de 8sp Dura-Ace shifters compatibel met de 8sp DuraAce derailleur (deze had nogal aparte kabeltrek nodig), maar deze is zonder kunst- en vliegwerk met niets anders compatibel. Dit zijn volgens mij geen DuraAce shifters, want daar hoeft niet zo'n stickertje op lijkt mij, en ze schakelen uitstekend met de oude XT M735 derailleur en een 8sp kransje???
Het gaat overigens om één van de eerste Roadmasters van vHerwerden, de naam bestond toen nog niet, info van John v Herwerden, die dat van die shifters ook niet meer wist. Het is een heel fijn fiets, maar moet nu even flink opgekalafaterd worden, nieuwe wielen (overigens 130mm Shimano 600/Ultegra, dus geen 135mm), en verder kabels, poetsen, trapas enz enz. Zo blijf je bezig![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jeroen
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Iets anders is dat ik graag wil weten welke shifters dit nu zijn, er staat helaas geen typenr in. Ze zijn 8-speed (staat er in rood erop gedrukt), maar er zit een stickertje op "Compatibel with Dura-Ace rear derailleur" en dat snap ik niet, de Ultegra's zijn uitdrukkelijk niet daarmee compatibel. Voor zover ik heb kunnen achterhalen zijn alleen de 8sp Dura-Ace shifters compatibel met de 8sp DuraAce derailleur (deze had nogal aparte kabeltrek nodig), maar deze is zonder kunst- en vliegwerk met niets anders compatibel. Dit zijn volgens mij geen DuraAce shifters, want daar hoeft niet zo'n stickertje op lijkt mij, en ze schakelen uitstekend met de oude XT M735 derailleur en een 8sp kransje???
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Het gaat overigens om één van de eerste Roadmasters van vHerwerden, de naam bestond toen nog niet, info van John v Herwerden, die dat van die shifters ook niet meer wist. Het is een heel fijn fiets, maar moet nu even flink opgekalafaterd worden, nieuwe wielen (overigens 130mm Shimano 600/Ultegra, dus geen 135mm), en verder kabels, poetsen, trapas enz enz. Zo blijf je bezig
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jeroen