Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Benjaminse van Maastricht naar Paris - campings vinden?? - Forum Wereldfietser

Benjaminse van Maastricht naar Paris - campings vinden??

Hoi iedereen,

nadat ik mijn vriendin wist te overtuigen dat fietsvakanties awesome zijn hebben we besloten het ijs te breken met Maastricht - Parijs via Dinant, met behulp van de route van de Benjaminse.

We hebben deze site en vooral ook dit forum al gebruikt om info te krijgen over uitrusting en voorbereiding, maar nu lopen we tegen ons laatste vraagstuk aan. We hopen dat jullie ons hier een idee van kunnen geven:

Zijn campings makkelijk te vinden, en zijn deze wel vrij beschikbaar tussen 10 en 20 juli? Is het verstandig om vooraf nog campings op te zoeken rondom de eindpunten per dag (ongeveer 65 km per dag, we doen het rustig aan), en moeten deze vooraf geboekt worden?

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Boy en Marrit
Voor fietsers is er altijd wel een plekje op een camping, ook in het hoogseizoen. Tenminste, ik ben nog nooit ergens weggestuurd als ik met de fiets kwam. Bijna alle campings van Europa zijn te vinden via Archies Campings. De android-app is grandioos.
Een nadeel is dat er op het laatste deel van de route weinig campings zijn.
Dankje voor de tip Peter! Wat een databank die site.

Bert, ook bedankt. Voor het laatste deel dus met extra aandacht Archies Campings bekijken.

Groeten
Boy!
Ik ben net terug van Parijs, weet niet of je daar ook wil overnachten? De camping in Bois de Boulogne is wel erg vol nu met caravans en campers, maar voor een fietser met tentje altijd plaats. Alleen zijn het wel plekken met nauwelijks gras, meer hard zand met steentjes, dus een onderzeiltje voor de tent is geen luxe. En moet je even een steen zoeken voor de haringen.
bert sitters schreef:Een nadeel is dat er op het laatste deel van de route weinig campings zijn.
Kent er iemand een camping op de route ná "Pierrefonds" (is nog 100 km naar Parijs)? Of is dit de laatste voor Parijs.
Zo in de buurt van "Abbaye de Chaalis" zou ideaal zijn, vanuit Laon is dat dan wel 100 km, maar dan is het de dag erop naar Parijs maar 70 zodat ik daar niet te laat aankom!

(Ik heb geen Android apparaat voor Archies...)
De volgende link is een draak van een onoverzichtelijk en omslachtig en hakerig functionerende website, maar het is wel het meest actuele en volledige overzicht van campings in Frankrijk. Inzoomen op het kaartje is wellicht nog het handigste.
http://www.campingfrance.com/recherchez-votre-camping
Wij hebben vorig jaar deze route gereden. Overal voldoende plek op campings, behalve in Versailles, waar we nog 2 nachten naar toe wilden. Daar werden we echt weggestuurd. toen op de camping in het Bois de Boulogne terecht gekomen, maar daar ook erg druk met trekkers. Je kunt daar niet reserveren voor een trekkersplek. Dus vroeg aankomen en hopen dat er een plekje is.
Verder hebben we achtereenvolgens op deze campings gestaan:
Camping Natuurlijk Limburg, Remersdaal (is niet ver van Maastricht)
Camping Pommier, Poulseur (niet echt een aanrader, verderop zijn meer campings)
Camping Villatoile, Anseremme (bij Dinant, ja die van dat virus)
Camping La Camarque, Villa Lamarche (erg slecht, maar niets anders in de buurt)
Camping Chenai, Laon (let op, camping gaat 's nachts hermetisch op slot, je kan er alleen in met een code die op je rekening staat, hadden wij niet gezien.....)
Camping la Croix du Vieux Port, Vic sur Aisne (grote luxe camping, best leuk voor een nachtje)
Auberge du Fontaine in Fontaine Chaalis (inderdaad bij gebrek aan campings, de avond ervoor gebeld. Let op, het telefoonnummer uit het boekje is niet van een Nederlandse B en B, maar een franse auberge midden in het stadje)
En toen naar Parijs, waar we eerst 3 nachten in een hotel hebben geslapen en toen nog een paar nachten op de camping.
Ik wens jullie een mooie trip, wij hebben ervan genoten.