Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dubbele fietspoot op aluminiumkader ???? - Forum Wereldfietser

Dubbele fietspoot op aluminiumkader ????

Heb net een giant expidition 1.0 gekocht en wil er nog een paar dingen aan veranderen ! Ik ben namelijk gewoon van een dubbele fietspoot te gebruiken en wil die nu op deze fiets monteren ! Nu had ik toch wat angst daar het een aluminium kader is en als de fiets vol bepakt is misschien het niet zou houden ! Heeft iemand er ervaring mee ??? MErciekes Frank ! Oh ja de verkoper zei me dat ik er beter geen derailleurbeschermbeugel kon opzetten daar dit ook de kader kon beschadigen bij een eventuele val van de fiets !!
Wat bedoel je precies met een dubbele fietspoot? Zo'n ding met twee pootjes onder je bracket (waar je je fiets optrekt alsof het een motorfiets is) of bedoel je twee standaards, waarvan één bij de voortassen?
Het eerste geval werkt niet erg goed op oneffen of ondergrond.
Leon

Beide standaarden kunnen op een alu frame mits de aanhechting op het frame mooi rond met het frame meelopen.
De bekende achterasstandaard die veel van ons gebruiken is aan de binnenzijde hoekig van vorm terwijl de meeste frame rond zijn. Je loopt het risisco bij flink vast draaien van de bouten op de standaard en frame in de vorm van standaard komt te staan. En da's niet goed.
Met een stukje kunststof ertussen is dat opgelost.