Additionally, paste this code immediately after the opening tag: magura HS33 afstellen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

magura HS33 afstellen

willem.m schreef:Ik hoop niet dat het boutje vervormd is.
Dat boutje is dubbeltjeswerk, de remcylinder tientallen euro's :D

Ontluchten wil ook wel eens verschil maken
@ willem.m
Het probleem met de niet goed terugverende remblokjes is vaak te wijten aan vuil op de cylinder of in de nokjes waarin het blokje terugglijdt. Bij mij deed het probleem zich echter nog steeds voor nadat ik alles helemaal had schoongemaakt en het, gezien de beweging van de cylinder, waarschijnlijk ook niet aan lucht in het systeem zou kunnen liggen.
Bij nader onderzoek bleken de geleidestukjes op het remblokje zelf aan te lopen tegen de geleidenokjes. Deze geleidestukjes hebben een wat uitlopende vorm. Toen ik die met een cutter wat had bijgesneden was het probleem verholpen en liep alles weer normaal...
Misschien staat de blokjesmachine van Magura niet meer zuiver afgesteld?
Als een van de remblokjes aanloopt zeker nadat er nieuwe geplaatst zijn, dient het boutje dat de "rustplaats" van de remzuiger bepaalt, terug gedraaid te worden. Dit is het boutje dat je makkelijk kunt zien en bereiken als je gewoon naar de rem kijkt (vanaf de zijkant van de fiets). Daarbij heb je een gewoon een Allen-sleuteltje van 5 mm nodig. Bij linksom draaien komt het remblokje verder terug van de velg. Rechtsom om slijtage op te vangen. Vergeet ook niet het knopje net boven de remhendel. Linksom draaien vergroot de slag van de hendel, rechts verkleint. Ook al om slijtage op te vangen zodat na regeling de hendels niet verder dienen toegeknepen om met verslijtende blokjes toch het zelfde remeffect te krijgen. Deze knopjes zijn op mijn fiets gewoon met twee vingers te regelen. Makkelijk zat die Magura's!

Danny
Euh, een beetje laat maar op onze site hebben we allerlei techniek filmpjes staan. V-Brakes, Magura, Rohloff, derailleur; noem maar op :x

http://www.vakantiefietser.nl/praktische-tips/filmpjes/
Ik heb met de nieuwe magura hs 33 het probleem dat bij men achterwiel het remblokje langs 1 kant te hoog zit. Het loopt bij het remmen tegen men band aan. Iemand een idee hoe ik dit in hoogte kan verstellen
Is het het rechter of linker remblokje?
Lidje schreef:Ik heb met de nieuwe magura hs 33 het probleem dat bij men achterwiel het remblokje langs 1 kant te hoog zit. Het loopt bij het remmen tegen men band aan. Iemand een idee hoe ik dit in hoogte kan verstellen
Zit het wiel kaarsrecht in het frame, vertikaal gezien? Een enkel blokje hoger/lager dan het andere kan volgens mij niet bij HS33. Wel bij de oudere HS11 remmen.
sjefke schreef: Zit het wiel kaarsrecht in het frame, vertikaal gezien? Een enkel blokje hoger/lager dan het andere kan volgens mij niet bij HS33. Wel bij de oudere HS11 remmen.
De HS33 blokjes kunnen wel degelijk hoog-laag schuiven. Maar ook kan de boel zo krom zijn gemonteerd dat de ene kant net goed uit lijkt te komen terwijl de andere kant ver uit de richting zit. Zou niet voor het eerst zijn.
Wiel scheef zou niet z'n groot hoogteverschil geven lijkt me, maar toch even controleren. Zit het wiel recht laat dan je rem opnieuw afstellen. Wellicht ten overvloede, met nieuwe blokjes.

Frank