Hallo allemaal !
Ik ben nu enkele weken bezig met mijn zoektoch naar een trekkingfiets.
Mijn bedoeling is regelmatig (in het weekend) fietstochten te doen van 100+km (zonder bagage/met redelijk tempo)
Maar ook van een keer of 3 per jaar op fietsvakantie te gaan (600-1000km) met bagage en misschien een klein tentje.
Fietsen die ik op mijn zoektocht al ben tegen gekomen:
Sepcialized AWOL (elite?)
Gazelle Ultimate S30
Trek 920
Koga worldtraveller29
Koga durado
Voor de "sportieve" fietstochten door het jaar neig ik eerder naar de "racefietsen" maar dan is de vraag of deze voldoende bagage kunnen meedragen.
Alsook ken ik nog weinig van het technische gedeelde van de fietsen, dus is het voor mij moeilijk vergelijken wat wel of niet de moeite is uit deze lijst (of andere voorstellen?)
Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt voor hulp !
Wiet
Ik ben nu enkele weken bezig met mijn zoektoch naar een trekkingfiets.
Mijn bedoeling is regelmatig (in het weekend) fietstochten te doen van 100+km (zonder bagage/met redelijk tempo)
Maar ook van een keer of 3 per jaar op fietsvakantie te gaan (600-1000km) met bagage en misschien een klein tentje.
Fietsen die ik op mijn zoektocht al ben tegen gekomen:
Sepcialized AWOL (elite?)
Gazelle Ultimate S30
Trek 920
Koga worldtraveller29
Koga durado
Voor de "sportieve" fietstochten door het jaar neig ik eerder naar de "racefietsen" maar dan is de vraag of deze voldoende bagage kunnen meedragen.
Alsook ken ik nog weinig van het technische gedeelde van de fietsen, dus is het voor mij moeilijk vergelijken wat wel of niet de moeite is uit deze lijst (of andere voorstellen?)
Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt voor hulp !
Wiet