Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overnachten Limesroute - Forum Wereldfietser

Overnachten Limesroute

Vraag:
is het nodig overnachtingen daags tevoren te reserveren bij het fietsen van de Limesroute?

Info:
Voor het eerst gaat mijn vrouw mee op fietsvakantie. Ze heeft geen last van gevoelens van sportiviteit, maar houdt wel van gezelligheid. Als concessie zie ik van het kamperen af en overnachten we in Zimmer Frei, Jeugdherbergen, pensions en hotels en dergelijke. We gaan vanaf 14 juli drie weken de Limesroute fietsen en zien wel hoe ver we komen. We kunnen ons dat permitteren omdat we geen terugreis hoeven te boeken omdat onze jongens het leuk vinden ons rond 5 augustus waar dan ook maar op te halen.
Nu zie ik dat de Limesroute veel door grotere plaatsen komt. Daarom denk ik dat tevoren reserveren van een overnachting niet nodig is. Ik houd er ook niet van om voor een dag vooruit al te reserveren om vrij te staan voor wat de dag zich aandient. Maar wat is jullie ervaring: is dat toch nodig?
Ik heb geen informatie over de Limes route maar ik heb al heel wat af gefietst in het buitenland maar een overnachtingsadres was er altijd wel te vinden.
Het is natuurlijk wel hoog seizoen en ik zou er niet te laat op de dag mee beginnen
Booking.Comms is ook erg makkelijk,
Fijne vakantie en ook een goede start op de nieuwe werklplek
Ik ken delen van de Limesroute. Ik denk dat in drie weken vooral het Duitse deel volgt.
Veel accommodatie-aanbieders in Duitsland zijn ingesteld op fietsers. Op veel plaatsen langs de route staan borden waarop der aanbieders zich aanprijzen.
De Duitse fietsersbond ADFC heeft ruim 5000 fietsvriendelijke overnachtingsadressen in beeld. Zie: www.bettundbike.de

Martin van Doornik kent ongeveer alle jeugdherbergen van Europa. Wellicht heeft hij ook nog tips.
De Limesroute volgt een paar rivieren die bij Duitse fietsende families zéér populair zijn, zoals de Main, Tauber en de Altmühl. Je zult vast wel een overnachtingsmogelijkheid vinden, maar half juli is hoogseizoen en het lijkt me wel handig om bv. tijdens de lunch telefonisch of via internet op je mobieltje onderdak voor de nacht te regelen, om frustrerend gezoek te voorkomen, zeker als je in een druk toeristenoord belandt. Booking.com, Bett und Bike, Expedia zijn een paar handige sites. Kleinere Duitse hotels zijn overigens meer op de telefoon ingesteld dan op het internet, ook al vanwege de hoge commissie van booking.com en aanverwanten. Dus als een hotel bij booking.com vol is, is het heel goed mogelijk dat er toch nog vrije kamers zijn.
Hoe dan ook, zoals Bert Sitters al schrijft, vind je overal langs de route verwijsbordjes naar radlerfreundliche pensions, B&B's, hotels en gasthofen, dus als je niet te laat met zoeken begint, vind je vast ook wel wat op de bonnefooi.