Deze zomer ga ik de hart van Engeland route doen. Aangezien dit mijn eerste fietsreis is en de eerste keer door engeland dacht ik dat een tarp wel handig zou zijn. Ik had een mooie DD tarp lichtgewicht van 85 euro ingedachten tot gisteren het Kruidvat boekje viel. Nu is de kwaliteit natuurlijk goedkoper maar toch, voor een budget lichtgewicht reiziger wel handig die voor het eerst gaat. Hij meet 3,6 x 3.6 meter in ruitvorm. Vierkant zijn de zijdes 2.55 x 2.55. De stokken zijn helemaal niks (te zwaar van staal), net als de haringen. Het zeil daarentegen weegt ongeveer 350 tot 370 gram. Niet gek. Het is 170 T polyester met PU coating. Er zitten wel 4 elastische koorden bij. Ik ga de hoeken verstevigen en een paar betere zeilringen er in zetten. Ik zag op youtube ideen om het zoek over je fiets te spannen. Heb ik geen extra stok nodig. Uiteinde over mijn quechua tentje en voila.
Prijs voor het ding 15 euro. Er is ook nog een grotere versie.
Ik verwacht geen super waterdichte capaciteiten maar he je zit uit de wind en een klein buitje zal als je het strak span er wel af rollen.
Prijs voor het ding 15 euro. Er is ook nog een grotere versie.
Ik verwacht geen super waterdichte capaciteiten maar he je zit uit de wind en een klein buitje zal als je het strak span er wel af rollen.