Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dit snap ik niet, je rijdt goed op de route en je rijdt in rondjes? Zou je dat willen toelichten voor me?henk huizenga schreef:Open streetmap gebruiken wij ook op de Dakota 20 , wel kan ik je aanraden om je instelling niet op routerend te gaan zetten, mijn ervaring is dat het naast veel energie ook er vervelend is omdat " je altij goed op de route rijdt " dus in theorie rondjes kan rijden. En dat is niet fijn.
Probleem is dat je GPS een nieuwe route gaat berekenen als jij door een afzetting anders moet rijden, je GPS weet niet dat je van de route afgeweken bent omdat je er niet door kon en stuurt je via een omweggetje weer terug naar dat punt(zelf blijven nadenken en navigatie is een lastige combinatie heb ik zelf vaak ervaren ). Als je een track volgt rij je gewoon om en zoek je op je kaart hoe je weer terug op je route kunt komen.rockhopper schreef: Ik dacht dat je bij routerend juist een vooraf bepaalde route volgt en mocht deze door werkzaamheden/afzettingen niet helemaal te volgen zijn rij je een klein stukje om en herrekend de gps de route weer zodat je weer terugkomt op de oorspronkelijke route een klein stukje verder.
Om deze maar te bekrachtigen: Dit is de meest fietsgerichte, eenvoudige en zekere keuze (up to date!). En nog eens gratis ook!JaapG schreef:http://www.openfietsmap.nl/ is de site die de zeer goede en veel gebruikte kaarten bevat die zijn gebaseerd op de gegevens van de OSM. Downloaden, op een sd-kaartje zetten en klaar.
dit is precies wat in bedoelde , dus een track ipv een route.Berger schreef:Probleem is dat je GPS een nieuwe route gaat berekenen als jij door een afzetting anders moet rijden, je GPS weet niet dat je van de route afgeweken bent omdat je er niet door kon en stuurt je via een omweggetje weer terug naar dat punt(zelf blijven nadenken en navigatie is een lastige combinatie heb ik zelf vaak ervaren ). Als je een track volgt rij je gewoon om en zoek je op je kaart hoe je weer terug op je route kunt komen.rockhopper schreef: Ik dacht dat je bij routerend juist een vooraf bepaalde route volgt en mocht deze door werkzaamheden/afzettingen niet helemaal te volgen zijn rij je een klein stukje om en herrekend de gps de route weer zodat je weer terugkomt op de oorspronkelijke route een klein stukje verder.
Routeren is overigens wel handig om onderweg een camping of hotel te vinden zonder van alles voor te hoeven bereiden.
absoluut mee eens. Zie ook https://youtu.be/ORGmZIzmoAAloknor schreef: Heel stellig: er is eigenlijk geen alternatief.
Duidelijk antwoord. Ik ben zoiets gelukkig nog niet vaak tegengekomen en meestal weet ik waar mijn "tussenpunten" staan ingetekend waar de route naar terug berekend. Als deze wat verder uit elkaar liggen heeft de gps minder de neiging om je terug naar de blokkade te sturen, van de andere kant bij de meeste afsluitingen zijn er wel bordjes die je een beetje info geven voor een alternatief. Met andere woorden ik rij gewoon om zonder dat ik star de route blijf volgen door de barricade heen.Berger schreef:Probleem is dat je GPS een nieuwe route gaat berekenen als jij door een afzetting anders moet rijden, je GPS weet niet dat je van de route afgeweken bent omdat je er niet door kon en stuurt je via een omweggetje weer terug naar dat punt(zelf blijven nadenken en navigatie is een lastige combinatie heb ik zelf vaak ervaren ). Als je een track volgt rij je gewoon om en zoek je op je kaart hoe je weer terug op je route kunt komen.rockhopper schreef: Ik dacht dat je bij routerend juist een vooraf bepaalde route volgt en mocht deze door werkzaamheden/afzettingen niet helemaal te volgen zijn rij je een klein stukje om en herrekend de gps de route weer zodat je weer terugkomt op de oorspronkelijke route een klein stukje verder.
Routeren is overigens wel handig om onderweg een camping of hotel te vinden zonder van alles voor te hoeven bereiden.
Dat heeft niet te maken met het routerend zijn van de gebruikte kaart/instellingen.Berger schreef: Probleem is dat je GPS een nieuwe route gaat berekenen als jij door een afzetting anders moet rijden, je GPS weet niet dat je van de route afgeweken bent omdat je er niet door kon en stuurt je via een omweggetje weer terug naar dat punt(zelf blijven nadenken en navigatie is een lastige combinatie heb ik zelf vaak ervaren ).