Mijn 28 Inch fiets is afgemonteerd met Shimano LX 9 speed, de 4 arm uitvoering, 22 / 32 / 44 tands. Achter 34 t/m 11 tands.
Probleem is nu als je rond de 20 Km/uur fietst, en je de ketting op het middelste voortandwiel laat, dat je al snel op het kleinste achtertandwiel zit. Wil je nog sneller, dan moet je ook het op het voorblad schakelen. Kortom, als je tussen de 20 en 25 Km/uur fietst, dan ben je druk bezig. Dan moet je ook nog eens op de ideale kettinglijn letten.....
Slijtage dreigt voor je dure onderdelen..
Ik wil het lichtste verzet houden, het zwaarste vind ik niet zo belangrijk.
Het mooiste zou zijn als ik pakweg van wegfietsen tot 25 Km/uur, allemaal op het middenblad kan doen.....
Ik denk er over om een groter middenblad te kopen, 34 of 36 tands. Zijn hier ervaringen mee, en waar moet ik op letten. Moet ik voor optimaal schakelgemak kiezen voor Shimano, of schakelt TA minder trefzeker?
Probleem is nu als je rond de 20 Km/uur fietst, en je de ketting op het middelste voortandwiel laat, dat je al snel op het kleinste achtertandwiel zit. Wil je nog sneller, dan moet je ook het op het voorblad schakelen. Kortom, als je tussen de 20 en 25 Km/uur fietst, dan ben je druk bezig. Dan moet je ook nog eens op de ideale kettinglijn letten.....
Slijtage dreigt voor je dure onderdelen..
Ik wil het lichtste verzet houden, het zwaarste vind ik niet zo belangrijk.
Het mooiste zou zijn als ik pakweg van wegfietsen tot 25 Km/uur, allemaal op het middenblad kan doen.....
Ik denk er over om een groter middenblad te kopen, 34 of 36 tands. Zijn hier ervaringen mee, en waar moet ik op letten. Moet ik voor optimaal schakelgemak kiezen voor Shimano, of schakelt TA minder trefzeker?