Dat is al een paar keer gezegd...:Wim schreef:Maar wat is toch de meerwaarde van een speciale fietsbril als je toch al een (dure) bril hebt?
- Afsluiten ogen voor wind (en zaadjes!)
- (veel!) beter blikveld doordat de bil beter blijft zitten (vooral van toepassing als je voorover bukt)
- Zit prettiger onder een helm
Ik vind een gewone bril gewoon Kwalitatief Uitermate Teleurstellend fietsen. Sterker nog, als het niet zo raar werd gevonden had ik gewild dat mijn gewone bril precies hetzelfde was. Puur vanwege comfort en afscherming van de ogen. En lekker grote glazen (een gewone bril met giga glazen staat heel slecht op mijn kop)!
Tsja, meningen verschillen. Ik hoef dus ook geen multifocaal in mijn fietsbril omdat het nu al schreeuwend duur is, maar ik zie voorlopig goed genoeg om iets te lezen (al is mijn multifocale gewone bril hier prettiger in).Maar de kosten zitten toch in de multifocale glazen? Gewone glazen zijn het geld niet, maar goede multifocale zijn peperduur, en goedkope multifocale glazen hebben een te langzame overgang en en te smalle zichtlijn vooruit.