door
falcong » vr 01 jul, 2016 15:13
Ondertussen heb ik er een eerste testrit opzitten, tussen de regenbuien door...
Frame (large) heb ik behandeld met gekookte lijnolie, vervolgens cane creek 40 balhoofd met rubberen hamer en draadstang (om te persen en uit te lijnen) geïnstalleerd. Dmv van een stuk plastieken afvoerbuis de ring op de vorkkroon geïnstalleerd.
verder;
Jones loop H bar
SLX volledige groep, met rapidfire shifters
BB7 mechanische schijfremmen
ESI chunky grips
Wielen 2de hands; deore hubs, alexrims dh23, 36 spaaks
eerste indrukken;
-de rapidfire shifters lijken wat in de weg te zitten op de meest gebruikte handpositie.. Missch beetje verstellen
-Het stuur komt toch wel dichtbij door de backsweep, ondanks de lange bovenbuis, dus niet erg sportief. Ik kan het nog wel wat lager zetten
-Eerste ervaring met schijfremmen; ze remmen slecht. Oorzaken; ze moeten 'ingeremd' worden, maar ook heb ik de kabels te slordig afgeknipt en geen kapjes gebruikt, dus wat finetuning nodig hier.
Voor de rest rijdt hij wel super, geeft het gevoel dat hij overal over kan rijden
Nu twijfel ik nog om spatborden te installeren (met dit weer!) en welk tubus rek ik zou kiezen.... logo, cargo of fly...
Wat betreft de banden zijn die bontrager pure MTB banden, welke banden zijn meer allround ook goed geschikt voor asfalt?