Additionally, paste this code immediately after the opening tag: DIY onderzoekje Aerodynamica - Forum Wereldfietser

DIY onderzoekje Aerodynamica

kwam dit tegen op cyclingabout."To pannier or not to pannier, that's the question" http://www.cyclingabout.com/speed-diffe ... g-results/
Jos,

Dit is inderdaad een mooie test passend bij jouw snelheden. Bij lagere snelheden zal het verschil snel kleiner worden. Bovendien ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de voortassen achter hangt, zodat ze deels verdwijnen achter je benen.

Bert
Deze meting ziet er niet slecht uit. Zo''n vermogensmeter is erg handig.
Bert van Sprang schreef:Bovendien ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de voortassen achter hangt, zodat ze deels verdwijnen achter je benen.
Het ligt voor de hand dat dat minder ongunstig is. Ik denk dat het niet gemakkelijk met de hier uitgevoerde meting aangetoond zou kunnen worden.
Ik zou wel een betere nauwkeurigheidsanalyse willen zien.
Met name mis ik een constante monitoring van de wind, want ook heel lage windnelheden kunnen dit soort metingen al flink beïnvloeden. Hij had dit dus in een hal moeten doen.
Leuke test, maar de bike-packing setup doet het kennelijk met veel minder pakvolume, uiteraard komen de achtertassen er dan bekaaid af. En is alleen bewezen dat je met minder bagage sneller vooruit gaat...
Hij voelde zelf kennelijk ook wel aan dat de bikepackingtassen zo weinig volumineus waren dat een nulmeting, zonder tassen, overbodig was. :wink:
Maar hij wijst wel de weg voor onsuccesvolle grammenjagers: word aero-jager!

Afbeelding