Additionally, paste this code immediately after the opening tag: helmplicht e-bike Italy - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

helmplicht e-bike Italy

bladerdeeg schreef: 1. Een E-bike is een fiets met elektrische ondersteuning tot boven de 25 km/u en/of meer dan 250 Watt, hedendaags ook wel 'Speed-pedelec' genoemd. Dit wordt door de meeste mensen zo gehanteerd. (Alleen Nederlanders moeten weer dwarsliggen, vandaar mogelijk je verwarring.)
2. Een fiets met duimgas is mijns inziens een bromfiets.
3. Een fiets met elektrische ondersteuning tot max. 25 km/u en een wattage van max. 250 Watt heet een pedelec.
Dit is een onzinnig verhaal. Kijk maar eens op een veel geraadpleegde site als de ANWB wat ze daar onder een e-bike verstaan. Dat jij e-bike een verkeerde term vindt voor een fiets met trapondersteuning en met een particuliere definitie komt, leidt er slechts toe dat we enorm langs elkaar heen gaan praten.
Wat schattig dat je denkt de wijsheid in pacht te hebben. Echter, je bent volledig onjuist. Wat ik hierboven heb uitgelegd zijn de internationaal gebruikte definities. Vandaar ook dat deze door de meeste mensen gebruikt worden. Dit zijn dus geen particuliere definities, maar dit zijn institutionele definities, internationaal erkend. Jouw definities echter, zijn ooit door Nederlandse fietsenmakers en mediaoutlets (zoals de ANWB) incorrect gehanteerd. Daarmee de verwarring op internationaal niveau vergrotend. De ANWB heeft echter al vele decennia geen enkele autoriteit meer op het gebied van niet-gemotoriseerd verkeer. Deze door hen gehanteerde definities komen dan ook uit de koker van hun mediaoutles en hebben geen enkele waarde.
Bladerdeeg,

Ik wil serieus geen ruzie, maar je zit er nu echt naast. E-bike is geen gepatenteerd woord, het is gewoon een woord. Als we nu eens kijken wat de wereldwijde Wikipedia zegt:

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_bicycle
There are a great variety of e-bikes available worldwide, from e-bikes that only have a small motor to assist the rider's pedal-power (i.e., pedelecs) to somewhat more powerful e-bikes which tend closer to moped-style functionality: all, however, retain the ability to be pedalled by the rider and are therefore not electric motorcycles.
Als je daarnaast ziet dat (internationale!) fabrikanten ook het woord ebike gebruiken en nogmaals, dit geen beschermd woord is, kan ik niet anders dan constateren dat je het hier echt even bij het verkeerde eind hebt. E-bikes zijn zowel pedelecs als duimgas fietsen. En dat komt niet doordat fabrikanten of de ANWB foutief heeft gecommuniceerd, tenzij je serieus denkt dat de ANWB de wereldwijde definitie heeft weten te beïnvloeden :lol:

En nee, dit is dus niet claimen de wijsheid in pacht te hebben, dit is gefundeerd uitleggen waarom ebikes zeer zeker niet alleen maar duimgas modellen zijn. Consensus wereldwijd, echt geen Nederlands dwarsliggen...

Het is ook wel logisch: E-bike= Electric bicycle, duidelijk een containerbegrip. En dus net als dat niet alleen koeien zoogdieren zijn (het containerbegrip!), zijn zowel pedelecs, s-pedelecs als duimgas modellen elektrische fietsen.

Tenzij je nu met harde bewijzen komt dat dit allemaal een door de ANWB georkestreerde wereldwijde samenzwering is laat ik het hier verder bij :lol:
loknor schreef:Bladerdeeg,

Ik wil serieus geen ruzie, maar je zit er nu echt naast. E-bike is geen gepatenteerd woord, het is gewoon een woord. Als we nu eens kijken wat de wereldwijde Wikipedia zegt:

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_bicycle
There are a great variety of e-bikes available worldwide, from e-bikes that only have a small motor to assist the rider's pedal-power (i.e., pedelecs) to somewhat more powerful e-bikes which tend closer to moped-style functionality: all, however, retain the ability to be pedalled by the rider and are therefore not electric motorcycles.
Als je daarnaast ziet dat fabrikanten ook het woord ebike gebruiken en nogmaals, dit geen beschermd woord is, kan ik niet anders dan constateren dat je het hier echt even bij het verkeerde eind hebt. E-bikes zijn zowel pedelecs als duimgas fietsen. En dat komt niet doordat fabrikanten of de ANWB foutief heeft gecommuniceerd, tenzij je serieus denkt dat de ANWB de wereldwijde definitie heeft weten te beïnvloeden :lol:

En nee, dit is dus niet claimen de wijsheid in pacht te hebben, dit is gefundeerd uitleggen waarom ebikes zeer zeker niet alleen maar duimgas modellen zijn. Consensus wereldwijd, echt geen Nederlands dwarsliggen...

Het is ook wel logisch: E-bike= Electric bicycle, duidelijk een containerbegrip.
Natuurlijk wil ik ook geen ruzie met je, maar je gebrabbel ondersteunen met een tekstje van een clubje egotrippers maakt je onderbouwing er niet sterker op. Sterker nog, eerder wordt het sterk verzwakt.

Aangezien je het niet lijkt te kunnen volgen, hierbij in Jip-en-Janneketaal:
Zoals je ziet zijn pedelecs de 'langzame' soort. Deze worden overal ter wereld zo genoemd. De 'snelle' soort heetten van oudsher (>10 jaar!) e-bikes. Hoewel de marketingboys onder ons er de term 'speed-pedelecs' voor hebben verzonnen.
Dat de marketingmachine blijkbaar zodanig effectief werkt dat jij en sommige egotrippers onzin gaan geloven als waarheid, betreur ik ten zeerste. Je zou verwachten dat dan tenminste een fietsreiziger zich niet zo snel laat beïnvloeden. Maar helaas maakt dit je verhaal niet minder onzinnig.
bladerdeeg schreef:Natuurlijk wil ik ook geen ruzie met je
You could have fooled me :lol:

Prettige avond verder :wink:
Heren,

het kan altijd gebeuren dat iemand het niet eens is met je. Graag respect voor elkaar, gebrabbel en Jip-en-Janneketaal getuigen daar niet van. Doe je dat ook als je met iemand in gesprek bent en die tegenover je staat?
Excusez-moi? Iemand noemt mij "verward" en mijn verhaal "onzinnig", en jij komt bij mij aan met de termen "gebrabbel" (volgens mij gelijkwaardig aan "onzinnig") en mijn gebruikte term "Jip-en-Janneketaal"(wat volledig normaal modern Nederlands is voor "eenvoudige uitleg" voor hen die de materie niet beheersen) ?!

Iets met 2 maten meten? Als je niet wilt dat je vaste reageerdertjes erop gewezen worden dat zij het bij het verkeerde eind hebben, waarom geef je dan iedereen de mogelijkheid om aan dit forum deel te nemen?! Als je wilt, kan je natuurlijk ook iedereen verbieden aan je forum deel te nemen die het niet met je eens is. Even in de regeltjes zetten en je bent ingedekt. Maakt het een stuk makkelijker!
Er wordt niet met twee maten gemeten, het bericht begon immers met Heren. Nu verder geen discussie meer svp, want het is off-topic.