Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Primus Primetech 3 liter - Forum Wereldfietser

Primus Primetech 3 liter

Voor koken voor het gezin moest er een grotere pan komen. Mijn oog viel op de Primus Primetech 3 liter.

- 3 liter
- Alu geanodiseerd
- Heat exchanger voor grotere efficiëntie.
- Meegeleverde kunststof schaal voor bijvoorbeeld sla.
- Tas die je als hooikist kan gebruiken

Positief:

- Lekker groot.
- Super efficient! Water kookt in no-time!
- Bijgeleverde schaal is super handig, ook omdat hij perfect in de pan past en dus compact inpakt.
- Deksel is prettig in het gebruik. Past goed en is goed hanteerbaar
- De beste wegklapbare grepen die ik ooit heb gebruikt!

Negatief:
- Incompatible met de Primus Gravity 3 omdat de heat exchanger te groot is voor de radius van de brander. Raar maar waar....
- Leuk idee van de hooikist, maar een lap isoleert volgens mij beter.

Als hij op je brander past is dit de beste (kampeer)pan die ik ooit heb gebruikt.
Pasta/rijst koken is niet spannend... maar deze pan is zoveel sneller dat wij er heel blij van werden. Snel hongerige mondjes voeden, sneller het gasstel weer beschikbaar... allemaal fijn.
zijn voorganger is ook niet verkeerd Primus Eta Pot 3,0 Liter
en nu flink afgeprijs in de primusshop.
Wij hebben deze winter die Primus Eta Pot 3,0 Liter gekocht. Hebben hem 10 dagen intensief gebruikt op onze wintertrekking en Sarek (lapland) en zeer goed bevonden. Hiervoor hadden we het aller eerste model, maar die is verloren gegaan. In eerste instantie was ik was twijfelachtig over het plastiek deksel en vast handvat, maar hebben daar geen enkel probleem mee gehad. Ook niet toen de vlammen door een lek in de msr leiding een halve meter rond de pot gingen... Wel had we na dag 1 een dun scheurtje in de meegeleverde rode plastiek pot. Ik vermoed een productiefout. Hele week toch verder gebruikt (bij gebrek aan iets anders) en nadien zonder fout van Primus een nieuwe gekregen.
Wij vertrekken deze zomer voor tocht van 10 maanden via de Zijderoute en zijn eigenlijk van plan om enkel die pot met plastiek binnenpot mee te nemen. Veel lichter en zuiniger dan een andere pot. Nu de meeste mensen nemen twee potten mee, maar je kan toch maar 1 gebruiken om in te koken. Die 2de pot in plastiek lijkt me dus voldoende om andere ingrediënten in bij te houden, warm te houde, te mengen,...

Wat denken jullie?
Met een 3 liter pot en een lichte alu bakpan (zoals MSR Quick skillet, MSR Flex Skillet of Primus Litech)kan je ontzettend veel maken. Eerlijk gezegd gebruik ik nooit 2 kookpannen. Maar zonder bakpan ga ik persoonlijk niet op pad!

Alleen denk ik dat je met kleine hoeveelheden water koken (zoals thee/koffie) wel een efficentie issue hebt. Een 1 liter Primetech (of Eta pot) kan je voorzien van een koffie/thee pers, dat is wel handig.

Overigens zijn er andere merken die natuurlijk ook prima zijn, maar we hebben het hier over Primetech/Eta pannen.