Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Miyata Terraliner - Forum Wereldfietser

Koga Miyata Terraliner

Hallo, ik ben al een 10 tal jaren een tevreden eigenaar van een Terraliner. Een 'hybride' fiets, licht, zeer aangenaam. Mijn echtgenote heeft mijn fiets al een paar keer uitgetest en is er zeer over te spreken. Dus ben ik op zoek gegaan naar een Terraliner Lady. En hier komt te verwarring:
- mijn Terraliner is uitgerust met Deore LX, al pedalen etc. de Lady modellen die ik 2de hands gevonden heb zijn uitgerust met Deore, plastieken pedalen etc. Is daar een reden voor en was dit zo af fabriek?
- mijn fiets kwam volledig naakt en ik heb er het hoognodige (spatborden etc) opgezet. De Lady versies zien er meer uit als stadsfietsen met bagagerekken etc.

Wat ik zou willen te weten komen is dus of de Lady versie idd zo af fabriek kwam en waarom deze dan zoveel van de heren model verschilt. En, belangrijk, of de Lady versies even licht zijn als de heren versies. Ik vind geen enkele info op het internet terug.

Bedankt en Mvg
Op de website van koga kun je evt. snuffelen in oude brochures: http://www.koga.com/nl/service/brochures/oude-brochures
Ze waren er in diverse afmontages.
Welke maat zoek je?
De TerraLiner bestaat sinds 1990, en beslaat zéér uiteenlopende modellen. Gemaakt van staal, aluminium, en koolstofvezel; ongeveerd, met voorvering, en met voor- én achtervering; als een soort XC 29ers avant-la-lettre, als cyclocrosser, als reisfiets, als kale ATB, als aangeklede stadshybride (soms onder de naam CityLiner), enzovoort, enzovoort.

Meestal in zowel heren- als damesuitvoering te verkrijgen, met als enige verschil het frametype. Dus als je echt dezelfde fiets met een damesframe zoekt, is het vooral een kwestie van wachten tot-ie een keertje voorbijkomt op de tweedehandsmarkt. Gelukkig zijn het altijd al populaire fietsen geweest, dus de meeste uitvoeringen zie je regelmatig te koop aangeboden.
Bedankt voor de antwoorden. Uiteindelijk vandaag een 2de hands Koga E-lement gekocht. Een super fiets op het eerste zicht na een testrit van een 4km. Paste mijn echtgenote als gegoten.
Zoek ik op E-lement, dan vind ik een ebike. Waarschijnlijk bedoel je een andere fiets ?
bijzonder draadje :wink: Ik heb hier ook een hybride Terra. Mij is na meting opgevallen dat de hoogte van de crankas 2cm hoger is dan een paar andere oudere fietsen hier. Kenmerk van Hybride?