Van mijn oude (paarse) Giant Expedition is het Shimano FC-M430 crankstel versleten. Ik heb er een nieuw crankstel op gezet, maar na montage blijkt deze een flink (ik schat 1-1,5 cm) stuk naar links uit te komen, zodat e.e.a. niet goed meer werkt.
Dom natuurlijk. De nieuwe kwam echter van een andere oude (blauwe) Giant Expedition, zodat ik er van uit ging dat het wel zou passen.
mijn vragen:
1. kan ik de (Deore LX)-derailleur zodanig verstellen dat dit nog passend gaat worden, of is dit onbegonnen werk?
2. hoe kan ik aan een FC-M430 crankstel komen, of wat zou anders een vergelijkbaar maar vooral passende crank kunnen zijn?
3. indien ik alleen de twee grootste bladen zou vervangen, welke bladen zijn dan geschikt en passend? Op de grote staat M-42, op de middelste niets, op de kleinste die niet vervangen hoeft te worden! staat IG/HG M-22/M9 N-22.
- de FC-M430 betreft een 7-speed (42-32-22), 170 lengte (maar langer vormt geen bezwaar)
- het niet-passende crankstel is een FC M171 (42-34-24)
- de nieuwe FC-M430 die ik op internet kan vinden, lijken allemaal 9-speed te zijn.
Dom natuurlijk. De nieuwe kwam echter van een andere oude (blauwe) Giant Expedition, zodat ik er van uit ging dat het wel zou passen.
mijn vragen:
1. kan ik de (Deore LX)-derailleur zodanig verstellen dat dit nog passend gaat worden, of is dit onbegonnen werk?
2. hoe kan ik aan een FC-M430 crankstel komen, of wat zou anders een vergelijkbaar maar vooral passende crank kunnen zijn?
3. indien ik alleen de twee grootste bladen zou vervangen, welke bladen zijn dan geschikt en passend? Op de grote staat M-42, op de middelste niets, op de kleinste die niet vervangen hoeft te worden! staat IG/HG M-22/M9 N-22.
- de FC-M430 betreft een 7-speed (42-32-22), 170 lengte (maar langer vormt geen bezwaar)
- het niet-passende crankstel is een FC M171 (42-34-24)
- de nieuwe FC-M430 die ik op internet kan vinden, lijken allemaal 9-speed te zijn.