en nog wat andere redenen maar die gaan niet over je vraag

Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Sinds wanneer zou je niet met de tandem in de trein mogen? In het verleden regelmatig gedaan, en nog nooit een conducteur over horen klagen. Zie er ook niks van op de NS site staan?CorneK schreef:Wij gaan regelmatig met de tandem in de trein (mag ook niet) en daarvoor geldt ongeveer hetzelfde. Ga het binnenkort proberen met tandem + aanhanger
Letterlijke tekst op de site:Rongyos schreef:Sinds wanneer zou je niet met de tandem in de trein mogen? In het verleden regelmatig gedaan, en nog nooit een conducteur over horen klagen. Zie er ook niks van op de NS site staan?CorneK schreef:Wij gaan regelmatig met de tandem in de trein (mag ook niet) en daarvoor geldt ongeveer hetzelfde. Ga het binnenkort proberen met tandem + aanhanger
Roef
Dat staat inderdaad op de NS-site, maar onder het hoofdstuk Reizen met een functiebeperking. Val je in die categorie, dan hoef je geen fietskaartje te kopen en mag je ook in de spits reizen met je fiets. Maar dat hoofdstuk geldt dus niet voor de niet-functiebeperkte reiziger met fiets.CorneK schreef: Letterlijke tekst op de site:
Uw elektrische fiets, ligfiets of tandem in de trein?
Wanneer u op grond van uw beperking gebruik maakt van een elektrische fiets, ligfiets of tandem, en u kunt dit aantonen door middel van de officiele logo-sticker of door het tonen van een van de volgende pasjes Gehandicaptenparkeerkaart, WMO Vervoerspas (regiotaxi), Valys pas of OV-begeleiderskaart), dan kunt u deze meenemen in de trein.
Wel enigszins verwarrend, want als ik wat verder speur zie ik bij de 'huisregels' staan dat er alleen 'gewone fietsen' meemogen:peter de rijk schreef: In de algemene voorwaarden staat onder 5.4 dat onder fietsen ook tandems worden verstaan. Dus voor een tandem gelden dezelfde voorwaarden als voor een gewone fiets: buiten de spits en met fietskaartje toegestaan. Over e-bikes wordt niet gerept, maar fietsen met accu mogen onder dezelfde voorwaarden mee, lees ik op het NS-forum.