Rij je met 26"of 28 " , breedte van de band en wat staat erop de band(max inflate)
Met welke bagage gewicht fiets je? Welk type Marathon
Kortom iets meer gegevens leveren.
Dirk
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik heb geen reden om aan te nemen dat de montagerichting van banden met beperkt profiel in de praktijk een fundamenteel verschil maakt. Er zijn zelf genoeg banden waar het profiel er zuiver pro forma op zit en voor de rotatiepijltjes lijkt me dat nog vaker het geval._Peter_ schreef:Enige wat ik me kan bedenken is dat je ze verkeerd om gemonteerd hebt, het rotatiepijltje wijst de verkeerde kant op. (en die zijn soms lastig te zien/vinden, als je al van het bestaan ervan afweet)
Renaat ga het eens proberen, en meld je bevindingen hier eens. Wat betreft de rotatiepijltjes betreft op banden zonder noemenswaardig profiel zitten ze ook, en kun je de functie inderdaad in twijfel trekken. Op Marathons is wel degelijk van profiel te spreken, de manier van roteren zal denk ik eerder te maken hebben met de mate van rolweerstand, maar als je het niet probeert weten we het ook niet.Revanho schreef:Ik heb geen reden om aan te nemen dat de montagerichting van banden met beperkt profiel in de praktijk een fundamenteel verschil maakt. Er zijn zelf genoeg banden waar het profiel er zuiver pro forma op zit en voor de rotatiepijltjes lijkt me dat nog vaker het geval._Peter_ schreef:Enige wat ik me kan bedenken is dat je ze verkeerd om gemonteerd hebt, het rotatiepijltje wijst de verkeerde kant op. (en die zijn soms lastig te zien/vinden, als je al van het bestaan ervan afweet)
Renaat
Ik heb dat nog niet gedaan met alle Marathon-banden maar het is me in het verleden al diverse keren gebeurt dat ik een band verkeerd had gemonteerd. Ik heb dus rijervaring met verschillende soorten verkeerd gemonteerde banden (Marathon Supreme, Big Apple, ..., zelf mountainbikebanden met duidelijk profiel). Nooit heb ik enige fundamentele negatieve invloed vastgesteld._Peter_ schreef: Renaat ga het eens proberen, en meld je bevindingen hier eens. Wat betreft de rotatiepijltjes betreft op banden zonder noemenswaardig profiel zitten ze ook, en kun je de functie inderdaad in twijfel trekken. Op Marathons is wel degelijk van profiel te spreken, de manier van roteren zal denk ik eerder te maken hebben met de mate van rolweerstand, maar als je het niet probeert weten we het ook niet.
Kan met het karkas te maken hebben. Remkrachten zijn veel groter dan aandrijfkrachten en wellicht heeft de fabrikant daar rekening mee gehouden._Peter_ schreef:Wat betreft de rotatiepijltjes betreft op banden zonder noemenswaardig profiel zitten ze ook, en kun je de functie inderdaad in twijfel trekken.
Dat is het hem denk ik. Ik heb op mijn vakantiefiets ook 50 mm Marathons en als ik daarmee keer op het asflat dan hoor ik het rubber wringen, maar gelukkig niet zo erg als bij een geladen 35-tonner met een drieassige oplegger.supermario schreef:Omdat het 26 inch en 50 mm banden zijn heb ik de indruk dat vooral het nieuwe rubber profiel van de band meer tegen druk geeft dan mijn vorige CTC banden waar van het loop vlak glad is.