Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Msr branders - Forum Wereldfietser

Msr branders

Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met de msr reactor of de msr windburner?
Vragen:
Wat is het grote verschil tussen deze twee?
Welke heeft jullie voorkeur?
Gaat het koken makkelijk met deze twee?

Het gaat een msr brander worden en voorkeur gaat uit naar gas.

Alvast bedankt
Geen ervaringen met dit type gasbrander maar volgens mij is het verschil tussen de Reactor en de Windburner vooral de capaciteit, de Windburner is voor 1 persoon en de Reactor voor 2-3.

Voordeel van dit type branders zou zijn dat je weinig tot geen last hebt van wind en dat ze wat efficiënter zijn dan andere gasbranders.

Het grote nadeel is dat ze eigenlijk alleen bedoeld zijn om water te koken in het bijhorende (kleine) pannetje? Prima als je in de Alpen aan het klimmen bent en alleen maar instant maaltijden / soepjes "klaarmaakt" maar dus niet zo geschikt voor de gemiddelde fietsvakantie...

Waarom overweeg je alleen branders van MSR? Op zich een prima merk hoor maar :?
Bedankt voor de reactie,
Tja waarom alleen MSR :roll:

Welke brander type zou het meest geschikt zijn voor fietsvakantie? Ik heb er een van campinggas maar deze is niet super. Zoek een brander die het gewoon goed doet in verschillende omstandigheden zoals wind etc.

Maar er zijn zoveel branders op de markt, je ziet de brander niet meer in het bos der branders. :lol:
Piwi schreef:Maar er zijn zoveel branders op de markt, je ziet de brander niet meer in het bos der branders. :lol:
Dat is wel een beetje zo natuurlijk :wink:

Misschien aardig om ook even naar het volgende recente "draadje" te kijken hier.

Waar wil je de brander dadelijk eigenlijk gaan gebruiken? Zolang je vooral in Europa gaat fietsen lijkt gas me een prima keuze maar let op, er zijn dus verschillende ventielen etc.

Ik vond de suggestie van Alfred in dat vorige draadje wel een goede, een brandertje dat zowel op Lindal ventielen (oa Coleman, Primus en zowat alle andere fabrikanten) als de speciale Campingaz ventielen past.

Alternatief is een adapter (Kovea PAT / P adapter) of gewoon gewoon zorgen dat je steeds de juiste blikjes tegenkomt 8)

Wat ik zelf ook een goede optie vind (zeker als je ook nog pannetjes etc moet aanschaffen) is een Trangia setje met de bijbehorende gasbrander erbij. Dan kan je evt ook overstappen op spiritus en het windscherm is mooi geïntegreerd.
Piwi schreef:Zoek een brander die het gewoon goed doet in verschillende omstandigheden zoals wind etc.
Alle (gas) branders hebben last van wind behalve dus die van het type MSR Reactor / Jetboil / Primus Lite etc en de Trangia op spiritus / gas. Zorg in alle andere gevallen voor een goed windscherm :wink: