Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste vakantiefiets student; gazelle kathmandu? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Eerste vakantiefiets student; gazelle kathmandu?

Revanho schreef: Er zit overigens een 'remkrachtbegrenzer' in het kabel van je voorwiel.
Die heb je er met 5 minuten tussenuit :D

Verder denk ik dat je er voor die prijs een prima vlo'ke aan kunt hebben (mits je niet extreem veel spul mee wilt zeulen)
Zitten trouwens ook mooie banden op geloof ik Afbeelding
Nogmaals de advertentie staat op marktplaats op gereserveerd (beide fietsen trouwens).
Als dat voor jou is, geen probleem. Maar voor iemand anders heeft het niet veel nut meer om hem te bespreken.
M276 schreef:Nogmaals de advertentie staat op marktplaats op gereserveerd (beide fietsen trouwens).
Als dat voor jou is, geen probleem. Maar voor iemand anders heeft het niet veel nut meer om hem te bespreken.
Is voor mij gereserveerd! En de ander voor mijn vriend. Morgen ga ik tweede keer kijken en dan nemen we ze in principe mee.
Dat is mooi :)
noraly schreef: Is voor mij gereserveerd! En de ander voor mijn vriend. Morgen ga ik tweede keer kijken en dan nemen we ze in principe mee.
Vergeet daarbij niet dat één van de belangrijkste zaken is om op te letten bij de aanschaf van een fiets de maat is. Als de fiets niet goed past dan mag het nog een prachtig koopje zijn, dan kan je beter verder zoeken.

Renaat
Revanho schreef:
noraly schreef: Is voor mij gereserveerd! En de ander voor mijn vriend. Morgen ga ik tweede keer kijken en dan nemen we ze in principe mee.
Vergeet daarbij niet dat één van de belangrijkste zaken is om op te letten bij de aanschaf van een fiets de maat is. Als de fiets niet goed past dan mag het nog een prachtig koopje zijn, dan kan je beter verder zoeken.

Renaat
Dat is zeker zo! Ik denk dat de maat goed is, maar vind het best lastig in te schatten... Ik had namelijk het gevoel dat het stuur (te) dicht bij het zadel stond. Terwijl de framemaat wel goed is als ik het uitreken. Kan dit ermee te maken hebben dat ik tot nu toe op een mountainbike gefietst heb, waardoor ik iets anders gewend ben? Want verder fietste 'ie echt heel lekker en zat ik ook prima.
De zadelbuis is niet maatgevend. Maar de bovenbuis (voor een vrouwe frame de plaats waar de bovenbuis zou zitten :) )

Had je kwa MTB ook maat 54 cm?
Hoe lang ben je?
ik ben ongeveer 1.70 (en dat is optimistisch, haha)
MTB maat geen idee eigenlijk. Edit: in ieder geval kleiner dan 54. Ik gok maar 48 of 50.
M276 schreef:De zadelbuis is niet maatgevend. Maar de bovenbuis (voor een vrouwe frame de plaats waar de bovenbuis zou zitten :) )

Had je kwa MTB ook maat 54 cm?
Hoe lang ben je?
Andere maatvoering. Ik gok dat TS qua met een mtb 17" zou moeten hebben.
noraly schreef:In principe hoeft er niets aan te gebeuren! Ketting en kettingbladen net vernieuwd. Schakelt ook heel fijn.. verder nog belangrijke punten?
http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... s_koopt%3F

Of (algemeen) http://www.m-gineering.nl/fietsje_kopen.htm
Ik heb de fiets gister aangeschaft en de eerste paar kilometer op gefietst, ben er heel blij mee! Iedereen bedankt voor alle tips/ linkjes/ adviezen. Heb er veel aan gehad en het is leuk om te merken dat mensen zo met je meedenken :)