Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Banden - Forum Wereldfietser

Banden

Even een kort vraagje.

Onder onze vakantiefietsen liggen Conti TT banden. Deze bevallen prima (tot op heden nog geen lekke band gehad) maar liggen er +/- 5000 km onder en zijn ongeveer 3,5 jaar oud.

We vertrekken over 2 weken voor een drieweekse fietsvakantie (+/-1500 km), waarbij we hoofdzakelijk op asfalt rijden.

Mijn vraag is: is het verstandig deze banden preventief te wisselen of gaan ze nog wel een vakantie mee?

Wanneer de mening is om ze te wisselen, welke banden zouden jullie dan adviseren, aangezien de TT niet meer bij Conti in het gamma zitten?

GTM
Probleem is herkenbaar. Ikzelf ga wisselen; er zitten mij teveel kleine barstjes in de banden m.n. de wangen (en vooral achter). Als je de fiets gaat beladen dan lijkt mij dat dit probleem alleen maar toe kan nemen.
Scheelt op voorhand ook weer een hoop gedoe tijdens de reis.

Conti Top Touring zijn her en der in de fietswinkel nog wel te krijgen. Of kijk b.v. eens op www.bike4travel.nl zowel 28 als 26 inch uitvoering is hier (nog) verkrijgbaar....

1500 kilometer erbij? Dat is niet veel, moet makkelijk kunnen, zeker als je voornamelijk op asfalt rijdt. Ik heb zelf ooit ruim 11.000 kilometer op een achterband gereden. Problemen zijn alleen te verwachten als je de band niet goed op spanning hebt gehouden of erg zwaar bent. Uitdroogd zijn t.g.v. de leeftijd (3,5 jr) verwacht ik ook niet bij deze band, of je moet je fiets altijd buiten in weer en wind hebben staan.

Ik zou ook zeggen, dat moet wel kunnen als je je voor- en achterband omwisselt.

Gerd

mmm wisselende meningen. Ik denk dat ik voor de veilige variant ga en ze preventief wissel. Dan kan ik gelijk overstappen op een bredere(42) band.

Heeft al iemand ervaring met de nieuwe Schwalbe Marathon?

GTM

GTM schreef:mmm wisselende meningen. Ik denk dat ik voor de veilige variant ga en ze preventief wissel. Dan kan ik gelijk overstappen op een bredere(42) band.

Heeft al iemand ervaring met de nieuwe Schwalbe Marathon?

GTM
Als je hoofdzakelijk op asfalt gaat rijden ,waarom ga je dan voor de 42 mm?
overigens ben ik van mening dat je huidige banden nog wel en vakantie meekunnen hoor, heb geen ervaring met Swalbe

Omdat we over banden nooit uitgesproken raken ga ik nog even verder. Ik heb een santos travelmaster 26 inch met schwalbe racing ralphs 26x2.25. Dit omdat ik de fiets nu als mountainbike gebruik maar deze zomer wil ik de fiets verder opbouwen (dragers erop en spatborden) en lekker op fietsvakantie gaan met name over verharde wegen. De racing ralph heeft me daarvoor toch iets teveel rolweerstand dus heeft iemand tips voor welke band ik de racing ralph kan verwisselen voor de vakantie.

Jurryt

ps heeft iemand ervaring/een mening over de tubus LOCC

dik5 schreef:
GTM schreef:mmm wisselende meningen. Ik denk dat ik voor de veilige variant ga en ze preventief wissel. Dan kan ik gelijk overstappen op een bredere(42) band.

Heeft al iemand ervaring met de nieuwe Schwalbe Marathon?

GTM
Als je hoofdzakelijk op asfalt gaat rijden ,waarom ga je dan voor de 42 mm?
overigens ben ik van mening dat je huidige banden nog wel en vakantie meekunnen hoor, heb geen ervaring met Swalbe
Waarom 42? Van wat ik hier heb begrepen is het comfortabeler, meer veervermogen, meer draagvermogen en geen hogere rolweerstand. Volgens mij is er dus geen reden om het niet te doen. Of heb ik het nu verkeerd begrepen?

GTM