Peter_K schreef:
Waarom een modieuze hippe urban fiets testen alsof het een fiets voor wereldfietsers is?
Christophorus reageert hier met:
Omdat deze Rose (met het woord Trekking in de naam) qua concept aansluit bij de trekkingfietsen van de huidige gevestigde orde met 28" wielen en 50mm banden. Veel klanten van de winkel waar ik voorheen werkte, maakten zelf ook graag de vergelijking tussen deze Rose, Santos, Idworx, Avaghon, etc.
Als ik het dus goed begrijp dan wordt een fiets die door Roseversand uitdrukkelijk stadsfiets ("Urban") genoemd wordt, getest alsof het fiets bedoeld is voor wereldfietsers? Met als argument dat Roseversand één keer het woordje 'Trekking' heeft gebruikt en veel klanten van één specifieke winkel deze Rose (ROSE BLACK LAVA-5 CARBON DRIVE TREKKING) onterecht vergelijken met echte trekkingfietsen?!
Vreemde klanten, helemaal omdat Rose over modellen beschikt die wel als echte trekkingfiets beschouwd mogen worden. En ook als zodanig door Rose in de markt gezet worden. Dan zou je toch verwachten dat als zij al met Rose gaan vergelijken, zij dit met deze echte trekking-modellen zouden doen. Maar veel vreemder acht ik het dat een serieuze tester in dit alles meegaat.
- Roseversand heeft, zo leert mij hun site in één oogopslag, verschillende categorieën fietsen. Bijvoorbeeld Trekking (waaronder Reis: "betrouwbaar en robuust") en Urban ("De stad is jouw terrein, je hebt je fiets telkens bij de hand. Boodschappen doen, naar school, kantoor of de universiteit").
De geteste Black Lava-5 valt in de categorie Urban!
Ik heb geen direct noch indirect belang bij of in Roseverand. Mijn laatste bestelling bij Rose dateert van jaren geleden.