Voor mijn nieuwe (2ehands Santos) fiets heb ik bovengenoemde drager besteld en ontvangen bij Rose. Nu, eenmaal binnen, merk ik hoe smal het "bovendek" is. Mijn oude drager (ook Tubus) is over de volle lengte 111mm breedte (hart-hart van de buizen), deze Evo is vooraan slechts 78 en achteraan 90mm breed. Dit zijn twee slokken op een borrel. En (minstens zo belangrijk): ik had voor de Evo gekozen om mijn tassen verlaagd te hebben op de verlaagde rail, maar daardoor steunen ze de bovenopliggende bagage niet meer. Daar lag onze 6kg 4persoonsgezinstent als een rol in de lengte. Bij 111 mm breedte weet ik dat dat kan, maar met 78-90mm....?
Kortom: wie heeft ervaring? Is de 78-90mm breedte te weinig om nog bagage op te binden zonder dat dat er zijdelings afkukelt? Suf genoeg geeft Rose dit niet duidelijk op hun website aan.... het nadeel van kopen op afstand.
Kortom: wie heeft ervaring? Is de 78-90mm breedte te weinig om nog bagage op te binden zonder dat dat er zijdelings afkukelt? Suf genoeg geeft Rose dit niet duidelijk op hun website aan.... het nadeel van kopen op afstand.